Skip to main content

Slechte wifiverbinding ondanks 2 wifi versterkers

• January 12, 2026
  • 9 reacties
  • 64 keer bekeken

Erwan
Topper
Forum|alt.badge.img

Hier ben ik weer. We hebben experiabox 12. 2 wifi versterkers gekocht. Een alles in 1 abonnement. We hebben al zeer vaak contact gehad met kpn over slechte wifi ontvangst. Er isĀ al een aantal keren een monteur langs geweest. De laatste eind vorig jaar. Alles werkt een tijdje, en opeens hebben we geen wifi meer en valt de tv uit. In de instellingen staat dat we uitstekende ontvangst hebben, maar we hebben geen tv. Experiabox gereset, tv ontvangers ontelbare keren opnieuw opgestart. Wifi ontvangers branden groen. Beeld begint te haperen en dan stopt het. Als we geluk hebben dan doet de tv het weer na ontelbare keren wifi uit en weer aan gezet te hebben in de instellingen. We zijn hier zo klaar mee dat ik morgen naar een alternatief ga zoeken en heel kpn eruit gooi. Dit is niet meer te doen. Het is jammer want we hebben kpn vanaf 1992, maar we hebben geen keus. Kpn kan de verbinding schijnbaar niet stabiel houden, misschien een andere provider wel.

Toch bedankt kpn voor de jaren goede ontvangst.

January 15, 2026

Hi ​@Erwan! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat er ook al een monteur voor langs is geweest. Ook na dat bezoek bleef hetzelfde dus gebeuren? Was het, terwijl de monteur ermee bezig was, wel in orde? Of bleef je toen ook de wifi melding op de TV krijgen?Ā 

Ik ben benieuwd of het bekabeld wel werkt.

Hier ben ik ook benieuwd naar. Puur om te testen of er dan ook nog verbindingsproblemen zijn of niet.Ā 

Ook ben ik benieuwd of je deĀ Wifi ManagerĀ al hebt doorlopen, en dan met name dat je hem bij de speedtests zo dicht mogelijk bij de TV+ Box houdt. Zo kun je het beste meten hoe de wifi daar is en kan hij de instellingen aanpassen op basis van die metingen.Ā 

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 12, 2026

Dat is toch raar ​@ErwanĀ !! Werkt alleen de WiFi niet goed of werkt een bekabelde pc of laptop ook niet goed?

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 12, 2026

Welk type tv ontvanger heb je en hoe is deze verbonden met de Box12?

Erwan
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 13, 2026

Dat is toch raar ​@ErwanĀ !! Werkt alleen de WiFi niet goed of werkt een bekabelde pc of laptop ook niet goed?

Klopt, dat is ook raar. De tv geeft aan de het wifi signaal uitstekend is, maar het beeld is zwart en de verbinding geeft aan geen wifi. Ik zal eens proberen om de laptop bekabeld aan te sluiten, ik gebruik alleen wifi en nooit bekabeld.

Erwan
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 13, 2026

Welk type tv ontvanger heb je en hoe is deze verbonden met de Box12?

We hebben er een monteur bij gehad en die heeft de opstelling en aansluiting nagekeken. Ik weet zo niet welke ontvangers we hebben, maar ze zijn nog niet zo oud. Tevens hebben we 2 superwifi punten. 1 aangesloten op de experiabox,Ā  de ander halverwege de experiabox en de tv met ontvanger. Beide lampjes branden groen, dus dat zou goed moeten zijn. Experiabox harde reset gegeven, tv ontvanger afgesloten van stroom en gewacht, wifi punten opnieuw opgestart. Alles werkt, groene lampjes maar haperend wegvallende beeld. En dus de melding geen wifi.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 13, 2026

Ik ben benieuwd of het bekabeld wel werkt. Heeft u de witte of zwarte ronde wifiversterkers?

Erwan
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 13, 2026

Ik ben benieuwd of het bekabeld wel werkt. Heeft u de witte of zwarte ronde wifiversterkers?

Zwarte ronde superwifi

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Erwan! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat er ook al een monteur voor langs is geweest. Ook na dat bezoek bleef hetzelfde dus gebeuren? Was het, terwijl de monteur ermee bezig was, wel in orde? Of bleef je toen ook de wifi melding op de TV krijgen?Ā 

Ik ben benieuwd of het bekabeld wel werkt.

Hier ben ik ook benieuwd naar. Puur om te testen of er dan ook nog verbindingsproblemen zijn of niet.Ā 

Ook ben ik benieuwd of je deĀ Wifi ManagerĀ al hebt doorlopen, en dan met name dat je hem bij de speedtests zo dicht mogelijk bij de TV+ Box houdt. Zo kun je het beste meten hoe de wifi daar is en kan hij de instellingen aanpassen op basis van die metingen.Ā 

Erwan
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 15, 2026

Hoi Sanne, er is geen peil op te trekken wanneer het optreed. Dat is ook het vervelende/moeilijke aan het hele verhaal. Zo werkt het een maand probleemloos, en zo begint uit het niets het beeld te stotteren, krijgen we netwerkproblemen in beeld. We zetten de tv om van multicast naar unicast, en weer terug. Als het eenmaal mis is, dan werkt niets meer, storing na storing. Wel verbonden, geen wifi etc. Mijn mening is dat de kabel naar ons huis zeer slecht is. Als je in het dossier kijkt zul je zien dat men een week bezig is geweest om alles weer werkend te krijgen. Er zitten heel erg veel lassen in de kabel en de monteurs destijds waren van mening dat de bliksem er in geslagen was. In de winter is het vochtig in de grond en ik denk dat er af en toe water in de lasverbindingen kruipt en de storingen veroorzaakt. Zolang die kabel niet vervangen word denk ik dat de problemen blijven.Ā 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor het toelichten! Dat er geen peil op te trekken is maakt het inderdaad lastig. Als het aan de kabel buiten het huis zou liggen dan zou de hele verbinding moeten haperen, dus ook de apparaten die bekabeld aangesloten zijn.Ā 

Lukt het je om de TV+ Box een poosje bekabeld aangesloten te houden? Als hij dan ook verbindingsproblemen blijft houden dan is de kans groot dat het inderdaad misgaat in het netwerk.Ā 
Als je een ander apparaat momenteel rechtstreeks bekabeld aangesloten op je KPN modem hebt, valt de verbinding daarop dan ook weg op het moment dat de wifi begint te haperen?