Skip to main content
Beantwoord

Slechte wifiverbinding op TV+ box, moet ik deze bekabeld aansluiten?

• July 13, 2026
  • 7 reacties
  • 87 keer bekeken

Vanaf 2010 maken wij gebruik van glasvezel. Tv middels DVS 650. TV kijken nagenoeg nooit een probleem. Door slechte Wifi regelmatig contact. Wifi manager tig malen gebruikt maar geen oplossing.

Onlangs was het gebruik van DVS 650 ineens buitengebruik. Hierdoor moesten wij overstappen op een TV+Box. Met de slechte wifi is TV kijken geen pretje. WK voetbal kijken zie je nog geen halve wedstrijd.

Wat KPN service aangeeft is over te gaan TV te bekabelen. Met andere woorden wordt bedoeld, alles bekabelen. TV, laptop, ipad, ring videodeur en enz. enz.

In 2010 was het alle kabels de deur uit en overgaan op wifi door het hele huis. (utopie)

Geef mij a.u.b. een oplossing. 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Schoonmoeder ,

Ik zou SuperWifi kiezen. 

Via de WiFi-manager kun je ze met korting aanschaffen.

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 13, 2026

Hallo ​@Schoonmoeder ,

Ik zou SuperWifi kiezen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2026

Bedankt voor de reactie. Maar als de Experia Box V10 niet de wifi geeft, heeft een verserker ook geen nut.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 14, 2026

De V10 hoort gewoon WIFi te geven. Dat is sinds twee jaar zo. Eventueel aanzetten mocht de WiFi uitstaan. 

Pruygje
Topper
Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • July 14, 2026

Bedankt voor de reactie. Maar als de Experia Box V10 niet de wifi geeft, heeft een verserker ook geen nut.

bedoel je dan dat je een ander aparaat gebruikt dat voor jouw je WiFi verzogt, of bedoel je daarmee te zeggen dat de WiFi die door de Box V10 wordt uitgezonden slecht is?

De SuperWifi accesspoints kunnen ingezet worden als versterker, dan vangen ze het (zwakke) signaal van de V10 op en zenden dit versterkt weer uit, of als Access Point. Je sluit ze in dat geval via een kabel aan op de V10 en ze zenden dan zelfstandig hun WiFi uit. Daardoor krijg je een betere dekking in/rond je woning.

Overigens zou ik, als je de mogelijkheid hebt, er altijd voor kiezen om tv ontvangers bedraad aan te sluiten.
WiFi is nou eenmal gevoelig voor invloeden van buiten af zoals waar je woning van gebouwd is, WiFi netwerk van anderen (buren) en andere stoorzenders.
In sommige gevallen is het heel moeilijk om WiFi snel en storingsvrij te krijgen. Met bekabeld netwerk heb je dat probleem niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 14, 2026

Bedankt voor het meedenken wat te doen bij slechte wifi. Denk dat ik ga voor de Access Point.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 14, 2026

Bedankt voor het meedenken wat te doen bij slechte wifi. Denk dat ik ga voor de Access Point.

Groot gelijk. Doe eerst even de WiFi manager. 

Hallo ​@Schoonmoeder ,

Ik zou SuperWifi kiezen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 14, 2026

Hallo de suggestie om een Super Wifi is mij deze middag ook al gezegd. Liefs 2 stuks waarbij een bij het modem wordt aangesloten en een naast de TV. Komt goed . Nog bedankt voor de reactie.