Skip to main content

Een jaar geleden kreeg ik een nieuwe router (V10A) opgestuurd. De oude router was al redelijk verouderd. Na aansluiten was het internet veel langzamer geworden, dus ik ben gewoon de oude router blijven gebruiken.

Nu kregen mijn ouders een melding op de tv dat de router vervangen moest worden. Anders kon er niet meer teruggespoeld of opgenomen worden. De nieuwe router geeft veel slomer internet, maar ik ben nu wel geforceerd om deze te gebruiken. Op de een of andere manier is de downloadsnelheid normaal (8 Mbps). Alleen is de rest van het internet gebruik erg sloom. Websites laden sloom in en YouTube kan niet eens in 480p (lager dan HD) kwaliteit bekeken worden zonder dat het om de 10 seconden vastloopt. Met de oude router ging alles snel. Het ligt niet aan mijn apparaten. Mijn computer die met kabel is aangesloten en mijn telefoon op wifi hebben er beide last van.

Enige idee hoe dit kan en komt dit vaker voor? Of is het verstandig om de KPN te bellen en een monteur te regelen?

Wat zegt deze site over wat haalbaar zou moeten zijn op dat adres?

Hoeveel meet je met deze tool vanaf een bekabeld aangesloten PC?


Wat zegt deze site over wat haalbaar zou moeten zijn op dat adres?

Hoeveel meet je met deze tool vanaf een bekabeld aangesloten PC?

Er is 10 Mbps haalbaar op dit adres en de speedtest geeft 9.1 Mbps (https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/a2687b60-134c-11ea-a9ee-41dcc1cc8a82). Zoals ik ook al zei heeft mijn telefoon en pc een normale downloadsnelheid met de nieuwe router. Alleen laden websites sloom in en kunnen videos nauwelijks in normale kwaliteit afgespeeld worden.


Is dat niet het IPv6 probleem? Om dat te verhelpen en IPv6 definitief uit te schakelen moet je de router een volledige fabrieksreset geven.


Daar lijkt het inderdaad wel op.

Een factory reset zou het probleem dan inderdaad moeten verhelpen.


Daar lijkt het inderdaad wel op.

Een factory reset zou het probleem dan inderdaad moeten verhelpen.

Is dat niet het IPv6 probleem? Om dat te verhelpen en IPv6 definitief uit te schakelen moet je de router een volledige fabrieksreset geven.

Ik heb net een fabrieksreset gedaan en het probleem is opgelost en flink verbeterd. Ik vind dit wel apart. Gister had ik namelijk, vlak nadat ik de router had aangesloten, ook een fabrieksreset gegeven. Misschien heeft de fabrieksreset nu wel effect doordat de router er al een dag in zit? In elk geval bedankt voor het meedenken.


Hoi Paul, ik zie dat je al tips hebt gekregen van de andere gebruikers, super dat het daarmee is opgelost! :smile:


Reageer