Skip to main content
Beantwoord

Slechts 300mbit qua snelheid via de wfi met een 1Gbit abonnement

• December 2, 2025
  • 30 reacties
  • 272 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 4, 2025

@IkRon ik heb de wifiman gedraaid en daar geeft hij 400 download en 1018 upload, moet ik daar bij de wifiman nog iets mee?

Wat geeft hij in het scherm aan bij “WiFi speed Factors” ?

Kijk op wat voor kanaal je zit, en klik dan onderaan op “Scan” 

Daar kun je zien op welk kanaal b.v. je buren zitten. Als je op hetzelfde kanaal zit kun je dit beter wijzigen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 5, 2025

Volgens mij hoef je je helemaal niet druk te maken ​@Nathalie60 .

Alle andere testservers geven jou zo'n 700 Mbits aan. Waarschijnlijk is de peering (dat is eigenlijk het werkelijke pad met daarin allerlei apparatuur) tussen jou en Amstelveen (tijdelijk?) niet lekker.

De server zelf is prima. Net even een test op KPN Amstelveen gedaan en die geeft mij 1008/1020 Bedraad natuurlijk.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 9, 2025

Hoi Nathalie hoe staan de zaken ervoor. Heb je de gegeven tips nog kunnen testen?  Meer tips kan je ook vinden op onze kennisbank:

• Auteur
  • Topper
  • December 13, 2025

Hallo ​@Remco van KPN , waarschijnlijk is het de server , Barendrecht geeft nl 600/700mb aan, Amstelveen is huilen met de pet op. Ik heb alle adviezen geprobeerd en dat gaf geen verbetering. Ik heb zelfs de tv nu bekabeld zodat daar geen signaalverlies van kan komen. Groetjes

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan ben ik ook even door mijn tips heen, je kan altijd even contact zoeken met de klantenservice. . Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.