Skip to main content

Hallo,

als ik iets download op mijn computer met lan kabel, 20mb/s, is de internet bij anderen in huis erg sloom, de anderen zitten op wifi. Wij hebben 200mb/s, dus er zou dan nog 180 mb/s overblijven. Of werkt dit niet zo?

@JesperVersluis Welkom op het forum. Zoals je het omschrijft werkt het inderdaad niet helemaal. Je internet snelheid is inderdaad ongeveer 200 Mbit, je moet dit getal echter door 8 delen om op je downloadsnelheid te komen. Hier vind je meer informatie over hoe dit in zijn werk gaat. Op het moment dat je aan het downloaden bent lijk je dus inderdaad ongeveer de hele internetsnelheid te gebruiken. Soms kun je hiervoor wel een instelling veranderen, waardoor je niet de volledige snelheid gebruikt en "de anderen" ook nog gewoon kunnen internetten! 😊 Mag ik vragen op wat voor apparaat je het vaakst download? 


@JesperVersluis Ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen, aangezien we geen reactie meer van jou hebben ontvangen. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, stuur me dan vooral een berichtje!