Skip to main content

Dear KPN,

I think KPN is cheating people by promising higher speeds while the actual speed is lower.

I pay for a connection of 50 Mbps, but if I measure with a wired connection, I get a maximum speed of 36 or 37 Mbps.

I had a T-mobile connection before KPN and used to easily reach 52 mbps, but that is not the case with KPN. Can you check here what the problem is?

 


*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy


kan ik een snelheid van ten minste 50 mbps halen waarvoor ik betaal? Help me alsjeblieft hier


Welke snelheid is haalbaar op uw adres volgens deze site? 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl


*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy


Ok, ziet er goed uit. Al eens een andere kabel geprobeerd? Rechtstreeks op het modem? Geen draadloze verbindingset er tussen? Geen andere apparaten in huis die internet gebruiken tijdens de meting? Andere pc of laptop geprobeerd? 


@Nick83  - Ja, ik heb alle bovenstaande resultaten verzonden op basis van een bekabelde LAN-verbinding met modem zonder thuis een ander apparaat aan te sluiten. Ik heb ook de DSL-verbindingsdraad veranderd in een andere draad, maar nog steeds hetzelfde resultaat.


Hoi @M. Kumar, welkom op ons forum!
Via wifi zal je altijd wel wat verlies hebben maar bekabeld moet je wel 50 kunnen halen met deze aansluiting.
Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@Thomas - 

Bedankt voor het terugdraaien!

Ik krijg 37 mps in plaats van 50 mps, zelfs bij een bekabelde verbinding. Dit is het geval vanaf dag 1 toen ik KPN begon te gebruiken. Eerder had ik T-mobile interent en het gaf me inderdaad 52mpbs op dezelfde lijn.


Ik heb ook mijn profiel bijgewerkt. Neem eens een kijkje en laat me weten wat er moet gebeuren

Bedankt


Bedankt voor je informatie @M. Kumar.

Ik heb meteen de lijn uitgelezen en zie zo geen rare dingen. De beperking op jouw aansluiting is ingesteld op 64Mbit/s en je experiabox haalt 57Mbit/s binnen momenteel.
Het lijkt erop dat íets op jouw netwerk zo'n 20Mbit/s gebruikt op het moment dat je deze tests uit hebt gevoerd.

Kun je het eens testen met alles ontkoppeld behalve je bekabelde computer  en je experiabox?
 


Ja, ik heb het net gecontroleerd en nu krijg ik de juiste snelheid. Bedankt voor je hulp @ThomasÂ