Skip to main content

Goede middag, Even een vraag over mijn Experiabox V 10. Ik probeer mijn Smart TV op het internet aan te sluiten. Dan moet ik op het modem de WPS knop indrukken. Dan gaat het lampje oranje flikkeren en ren ik gelijk naar de TV om het internet draadloos aan te sluiten. Toen dat na vele malen proberen niet lukte heb ik nog eens goed de beschrijving van het modem gelezen. Daarin staat dat het groene lampje van Wireless continue groen moet branden. Dat is niet zo, het flikkert groen, dus brandt niet constant groen. Is dit de reden dat het mij niet lukt om de Smart TV op mijn Wifi aan te sluiten? Ik woon in een buitengebied en heb een apart 4G kastje bij de Experiabox V10. En voor de duidelijkheid: Mijn TV uitzendingen ontvang ik via Canaldigitaal met een schotel, dus niet van de KPN. Heeft iemand een oplossing voor mijn “probleem”? M.vr.gr. Marjo Lankhof

Heb je het ook al eens op de gewone manier zonder wps knop geprobeerd. Dus gewoon het wifi wachtwoord invullen op de TV.


@Frank3523 Dank voor uw reactie. Dat ga ik morgen een keer proberen. Ik ben niet zo handig hierin, dus moet er weer even goed voor gaan zitten. Maar toch vreemd dat het met de WPS knop niet gaat lukken. Ik dacht eigenlijk dat het aan mijn router zou liggen, omdat het knopje van wireless  niet continue brandt, maar een beetje flikkert.


Ik heb slechte ervaringen met WPS, vooral op printers. Of handmatig toevoegen lukt is dus de vraag. Ik ben benieuwd.


@Frank3523 en @Jeroen Ruiter Toch nog even TV aangezet en gekeken om hem handmatig in te stellen. Heel vreemd, maar hij was al met mijn netwerk verbonden. Hoe ik het heb gedaan weet ik niet, maar kennelijk heb ik gisteren iets over het hoofd gezien. Maar het is dus toch gelukt. Bedankt voor uw reacties.


Veel plezier met de Smart functionaliteiten van je tv.


Goedemiddag @Marjoootjr en fijn om te lezen dat je het probleem inmiddels hebt weten te verhelpen :)


Hoe verbind ik mijn Samsung smart tv met mijn WiFi? Gebruik nu alleen ook de Interactieve afstandsbediening 


Hoe verbind ik mijn Samsung smart tv met mijn WiFi? Gebruik nu alleen ook de Interactieve afstandsbediening 

Hallo @Diva1973 , dat die je via het menu op je Samsung tv.

 


Hoe verbind ik mijn Samsung smart tv met mijn WiFi? Gebruik nu alleen ook de Interactieve afstandsbediening 

De witte afstandsbediening is om het kastje van KPN mee te bedienen. Daarnaast kun je er het geluid van de tv mee harder en zachter zetten en de tv mee aan of uit zetten. Meer niet. Voor de overige functies van de tv zult u echt de afstandsbediening van Samsung moeten gebruiken.