Skip to main content

Gaat het modem voor (sneller internet) in het buitengebied ook over naar 5G. 
mij moet al blij zijn als ik de 30 mbps haal ??

Hallo @Geert64 ,
 

5G is een mobiel netwerk.

4G is een mobiel netwerk.


In een modem heb je : 

5Ghz is Wifi

2.4Ghz is Wifi

 

Op je experiabox kan je alleen de laatste 2 beinvloeden.

de 2 eerste worden (in de toekomst) door KPN masten (buiten) uitgezonden.

 

Daarbij 5G zal sneller zijn de 4G 

5Ghz is sneller dan 2.4Ghz.

 


Hee wijsneus 😉 ik heb een tweede modem achter de experia  box staan voor sneller internet in het buitengebied. En die is nu 4 G daarom mijn vraag of dat die ook naar 5G gaat


KPN heeft nog geen 5G netwerk uitgerold. Dus je vraag beantwoorden is koffiedik kijken. Uiteraard gaat ooit alles over naar 5G maar dat duurt nog wel een jaar of 5. Sneller Internet Buitengebied is een oplossing voor buitengebied, en traditioneel is het buitengebied altijd de hekkensluiter bij nieuwe technologie, dus 5G in het buitengebied zal nog erg lang duren.

En dan nog; KPN “knijpt” SIB af op 30 Mbps, dus al zou het op 5G komen moet die limiet ook nog eens weg...


@Geert64 Niemand van de KPN heeft hier nog gereageerd, dus schuif ik even aan. Bedankt voor je vraag en welkom hier! 
Helaas kan ik geen antwoord geven op je vraag. Ik heb namelijk geen flauw idee.  Ernst-Jan, geeft je wel een mooie voorspelling. 
Voor de internetsnelheid hoef je het niet te vragen. De buitengebied kastjes worden geknepen in snelheid tot 30MBps. 
Dit zou vermoedelijk ook gebeuren op het 5G netwerk/frequentie. 
@Ernst-Jan  Misschien weet jij dit: Wat ik mij afvraag, maar wat een interessante gedachte is.. Als iedereen 5G gaat gebruiken, komt er dan meer bandbreedte beschikbaar op de 4G frequentie? Dit zou potentie hebben, toch?  :wink: