Skip to main content

Met speedtest krijg ik de volgende resultaten:

 

Bekabeld:

Down: 200.4 Mbps

Up: 231.3 Mbps

 

WIFI: 

Down: 79.1 Mbps

Up: 77.0 Mbps

 

Ik heb 200/200 internet. Waarom is mijn WIFI altijd zo traag?! Na bellen met KPN wordt ik naar een ander kanaal gegooid en dan gaat het een paar dagen goed. Hetzelfde kan ook op de site van KPN, maar hier wordt het niet beter van, vaak slechter. 

En nog vager, met deze meetwaardes is mijn downloadsnelheid nog steeds 400kbs.. zou toch rond de 25Mbs moeten liggen?

Hoe kan dit? Meer mensen met dit probleem?

 

 

Welk modem heb je? Heb je de wifimanager gedaan? Hier wat tips en trucs. https://forum.kpn.com/internet-9/oplossingen-voor-trage-en-wegvallende-wifi-490779


Hallo Eddie,

 

Soms kan het ook liggen aan de plek waarvan je download.

probeer hier is iets (bekabeld) van te downloaden:

http://download.xs4all.nl/test/

 

wellicht dat je betere resultaten ziet.

 

Voor wat betreft je WiFi moet je kijken of je op 5Ghz verbonden zit.

hier zijn minder stoorbronnen en is meer bandbreedte beschikbaar.

Afhankelijk van je type router en apparaat kan je dit wel of niet.

 

Martijn


Bedankt voor jullie reacties!

 

@Joep1965 Ik heb de Experia Box V10A. Die manager heb ik een aantal keer uitgevoerd.  Mijn PC is bekabeld, alleen mijn laptop niet. Die gebruik ik alleen voor kleine werkzaamheden waarbij ik af een toe een paar files moet downloaden.

 

@Martijn-Tinus Dank je voor de link. Bekabeld haal ik netjes de snelheden bij de download testjes. 

Inderdaad zat ik op 2.4Ghz. Dat had ik een keer omgezet om te kunnen verbinden met een hotspot. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb.. Staat nu weer op 5Ghz

Nieuwe waardes:

Down 172.9 Mbps

Up 88.a Mbps

 

Nog niet wat het moet zijn, maar echt een stuk beter. Overigens gingen mijn downloads over WeTransfer. Na verschillende collega's gesproken te hebben lijkt die server overbelast te zijn omdat meer mensen last hebben van download fouten..

Bedankt voor jullie hulp en inzichten!


Ja met al dat thuiswerken zullen de servers van wetransfer ook wel overuren maken.

ps sommige netwerkkaarten kunnen voorkeursband 5Ghz gebruiken.

Draadlozenetwerkadaper>eigenschappen>configureren>geavanceerd en dan voorkeursband (prefferd band)

 

Martijn


Reageer