Skip to main content

Op mijn nieuwe adres is de adsl verbinding niet zo snel als zou moeten. Ik haal nu ongeveer 20mbit terwijl ik een abonnement heb voor 100mbit. Hoe komt dit en kan er eens naar gekeken worden?

Bij een koper (ADSL) abo is de snelheid altijd beschikbaar TOT maximaal bereikbare, bekabeld gemeten op 1 pc @fusionsynth 

Hoe dichter je bij de centrale woont hoe hoger de kans dat je de maximum snelheid kunt halen.

Jij woont blijkbaar een eindje van de centrale af, gezien de opgegeven snelheid van ongeveer 20Mbit/s, naar ik aanneem bekabeld gemeten op 1 pc met verder alle (overige) draadloze apparatuur uit.

Als je dit draadloos gemeten hebt, heb je geen betrouwbaar beeld van je internetsnelheid.

 

 


Hoi @fusionsynth 

Bij een (A)DSL verbinding is de afstand tussen jouw woning en de wijkcentrale van groot belang, dit in vergelijking met een glasvezelverbinding.

Bij (A)DSL is de down- en uploadsnelheid afhankelijk van de afstand, woon je om de hoek van de wijkcentrale dan zul je makkelijk de 100 Mbit/s kunnen halen, maar woon je verder van de wijkcentrale af, dan zal dat direct merkbaar zijn in de downloadsnelheid.

Als je momenteel rond de 20 Mbit/s binnen kunt halen, dan woon je een behoorlijk stuk van de wijkcentrale vandaan, plus dat het kopernetwerk al verouderd is.
Helaas zul je dan nooit die 100 Mbit/s kunnen halen.

Bij (A)DSL wordt er daarom ook altijd vermeld dat je TOT 100 MBit/s kunt halen, afhankelijk van hoever je van de wijkcentrale af woont.
Vaak kan hier nog weinig aan gedaan worden, dan te wachten tot er in jouw straat glasvezel wordt aangelegd.


Hoi @fusionsynth, welkom op onze community, op onze website kun je je postcode en huisnummer invoeren om te zien welke snelheid er op jouw adres beschikbaar is. Zit die ook rond de 20?


Reageer