Skip to main content

Hallo, ik heb 15 december glasvezel besteld, wordt 19 januari opgeleverd.

Ik zie echter in mijn bestelstatus de snelheid Download: 50 Mbit/s
Upload: 5 Mbit/s, maar dit is de snelheid van ADSL.

Kan ik er gewoon van uitgaan dat glasvezel geleverd wordt? Want ik zit niet op ADSL te wachten.

Begin december is bij mij het glasvezelpunt in de woning geïnstalleerd.

Als je overgezet wordt naar glasvezel verandert er niets aan je abo. De snelheden blijven hetzelfde.  Wel kan je daarna je abo aanpassen naar bijvoorbeeld 100/100 Met daarbij uiteraard de bijbehorende prijs. 


Ik zat bij Ziggo, ik ben overgestapt naar glasvezel 50/50. Vandaar dat ik dacht: vreemd, de snelheid van de upload klopt niet.


Goed dat je aan de bel trekt. Een medewerker zal hier meer over kunnen vertellen. Mijn gevoel zegt dat je glasvezelaansluiting wel geplaatst is maar nog niet gereed is gemeld waardoor je op DSL komt te staan voorlopig. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Een moderator reageert over een dag of 5.


Ok, als het 5 dagen duurt dan kan ik beter even bellen denk ik.

Bedankt voor je reactie.


Nou daar ben ik niet zo zeker van hoor. Dit vraagt echt wel wat uitzoekwerk en daar zijn ze niet zo goed in. Je zou eventueel de netwerkbeheerder kunnen bellen met de vraag of je aansluiting al klaar is voor gebruik.  Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. 


Ik heb wel een bevestigingsmail gehad op 3 december van KPN NetwerkNL dat ik op glasvezel aangesloten was. Net gechat met een medewerker en die zegt dat dat ik ervan uit kan gaan dat ik op glasvezel wordt aangesloten.


Dan moet je er maar vertrouwen in hebben. Wellicht een tikfoutje. Als het uiteindelijk toch niet goed gaat ben je hier aan het goeie adres.


Glasvezel is net aangesloten, de monteur zei dat je als je 50/50 glasvezel besteld je de oude adsl snelheid krijgt (50/5). In de praktijk wordt de upload afgeknepen tot rond de 35 mbit/s.

Hij zei dat pas als je 100/100 besteld je 100 down en 100 up krijgt.

Vaag verhaal, want ik heb toch echt 50/50 glasvezel besteld, ik heb ook screenshots gemaakt van het bestelproces.

Maar goed, ik ben verder wel tevreden want mijn download is 70 mbit/s.

Misleidend is het wel.

 


Ik moet hier toch wel corrigeren wat de monteur verteld heeft, @Gertjan77, want die informatie klopt niet. Een groot voordeel van Glasvezel, is dat je download- en uploadsnelheid even hoog zijn. Het maakt niet uit of je dan kiest voor een abonnement van 50Mbit/s of 500Mbit/s: upload hoort gelijk te zijn en wordt niet afgeknepen. Ik zie dat er op je adres Glasvezel beschikbaar is en de Glasvezelsnelheden nu niet overeenkomen met wat er in je bevestiging staat: heel vreemd. Ik laat uitzoeken waar dat misgegaan is, wat @Joep1965 al eerder aangaf, kan heel goed het geval zijn. Ik heb een Glasvezel upgrade toegevoegd aan je abonnement, daar heb je apart per e-mail een bevestiging van ontvangen. Qua snelheid, download- en upload moet het nu goed zijn: laat je weten of dat ook daadwerkelijk zo is?


Ik moet hier toch wel corrigeren wat de monteur verteld heeft, @Gertjan77, want die informatie klopt niet. Een groot voordeel van Glasvezel, is dat je download- en uploadsnelheid even hoog zijn. Het maakt niet uit of je dan kiest voor een abonnement van 50Mbit/s of 500Mbit/s: upload hoort gelijk te zijn en wordt niet afgeknepen. Ik zie dat er op je adres Glasvezel beschikbaar is en de Glasvezelsnelheden nu niet overeenkomen met wat er in je bevestiging staat: heel vreemd. Ik laat uitzoeken waar dat misgegaan is, wat @Joep1965 al eerder aangaf, kan heel goed het geval zijn. Ik heb een Glasvezel upgrade toegevoegd aan je abonnement, daar heb je apart per e-mail een bevestiging van ontvangen. Qua snelheid, download- en upload moet het nu goed zijn: laat je weten of dat ook daadwerkelijk zo is?


De download en upload zijn prima nu! Heel erg bedankt!


Top! Blij om te horen, zo hoort het ook te zijn! Geen dank! :blush: