Skip to main content

Bij Ziggo worden klanten naast een verhoging van het tarief regelmatig ook met een kosteloze verhoging van de verbinding verrast. Zo zou de KPN goede sier maken dit voorbeeld te volgen. Ik ben indertijd met het koperen abonnement (max 30 mbps) gestart dat later kostenloos werd verhoogd naar 50mbps. Leven daar bij KPN ideeën voor, of is dat niet aan de orde. Ziggo wordt namelijk steeds aantrekkelijker nu zij ook de uploadsnelheid aan het opkrikken zijn. 

 

 

Ik denk niet dat da bij KPN gaat gebeuren. Bij de nieuwe abonnementsvorm staat de snelheid in de naam. Bijvoorbeeld Hussel 50 of Hussel 100 of Hussel 500. Het zou raar zijn als Hussel 100 dan een snelheid van 150 mbit zou hebben. Dan snapt niemand er meer wat van.

Sowieso denkik dat snelheidsverhogingen geen toegevoegde waarde hebben. Uiteindelijk moet je het toch zelf betalen. Ik denk dat het juist belangrijk is een spreiding te houden in de verschillende abonnementen. Qua snelheid. Je kunt niet altijd maar de abonnementen steeds weer sneller maken. Het is juist belangrijk om ook abonnementen te houden met een lagere snelheid met een lagere prijs voor mensen in de samenleving die het niet zo breed hebben.

Een instap abonnement van 50 mbit bijvoorbeeld is gewoon hardstikke prima, dat moet gewoon zo blijven lijkt me. Je kan dan beter naar de prijzen kijken: de snellere abonnementen naar verhouding meer in prijs verhogen dan het 50 mbit abonnement. 


Helemaal met je eens, maar in het licht van wat Ziggo doet, zou je bij een volgende verhoging van het tarief ook dw  snelheid  kunnen verhogen  naar de snelheid  in het  naastgelgen  hogere segment:

Snelheid 100/100 wordt 200/200

                 200/200 worxt 500/500

                500/500 wordt 1000/1000

 Consumenten met een smallere beurs zouden bij hanhaving van de huidige snelheid in tarief kunnrn zakken. 

 

Â