Skip to main content
Vraag

Snelheid glasvezel in MijnKPN 200/20 in plaats van 200/200 Mbit

• June 16, 2025
  • 5 reacties
  • 72 keer bekeken

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6

Ik heb een 200 mbit glasvezel verbinding, dat zou dus 200 mbit down en 200 mbit upload moeten zijn. Echter als ik in mijn kpn app op telefoon kijk zie ik daar staan dat de upload geen 200 mbit is maar slechts 20 mbit.

Als ik een speedtest doe kom ik uit op 199 mbit down en 240 mbit upload. Info in de app is dus niet correct.

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@TMG1961 

Dat klopt, dat is een fout in het systeem van KPN.
Het allerbelangrijkste is, dat je krijgt waarvoor je hebt gekozen, dus een 200 Mbit/s down- en upload- snelheid die je ook keurig binnen haalt.

Dus niet teveel aandacht geven, wat er in de Mijn KPN app staat vermeld qua snelheid.
Dit ligt niet aan jouw kant, maar is een fout vanuit KPN waar ze volgens mij ook mee bezig zijn.

• June 17, 2025

Voor zover ik kan beoordelen speelt dit "administratieve probleem" bij iedereen die van koper omgezet wordt naar glasvezel. Ergens blijft in de administratie iets van een soort van "koper profiel" staan op basis waarvan deze foutieve informatie wordt getoond. Zo ook bij mij. De snelheid is verder wel goed, zowel up als down. 

Inmiddels heb ik het nieuwe Superfiber500 abo afgesloten en nu klopt de informatie in MijnKPN én op de facturen wel. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 17, 2025

Verdraaid. Hier ook nog steeds m'n oude abonnement, maar al 3 jaar glasvezel. 

Nog nooit daar in de app gekeken maar ook nog de koper upload vermeld hier.

De werkelijke upload is wel glasvezel. 

• June 17, 2025

Zie ook deze reactie

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Het gaat inderdaad om een weergave fout en het wordt inderdaad uitgezocht!