Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een “oud” internet en tv abonnement. Download met speedtest is ca. 80, upload ca. 35

Snelheid is nu (volgens mijn kids) te laag als iedereen op z`n labtop/telefoon zit (mn via Wifi). 

Ik wil graag snelheid verhogen door nieuw Hussel pakket af te sluiten met 200/200 glasvezel

internet. 

Heeft het zin om dit om te zetten met huidige modem V8. Of kan ik beter wachten tot ik tzt een nieuw modem krijg?  Begrijp dat die problemen met veel wifi gebruikers oplost. Kom nu voor omruil nog niet in aanmerking volgens service tool apparatuur wissel.

 

De servicetool doet niets met het modem. De v8 kan die snelheid prima aan. Normaal gesproken kan een gezin prima uit de voeten met 80Mbt/s. De vraag is of je die snelheid ook met Wi-Fi hebt.


Dank voor je snelle reactie, maar… Blijkbaar zijn we geen normaal gezin :)

 Ik wil dus naar 200/200. Kan de V8 dat ook aan of niet?

En wordrt dan de Wifi ook beter (soms traag of geen bereik op verschillende plekken in huis) Hebben de zwarte KPN kastjes al voor betere wifi

 


Dank voor je snelle reactie, maar… Blijkbaar zijn we geen normaal gezin :)

 Ik wil dus naar 200/200. Kan de V8 dat ook aan of niet?

En wordrt dan de Wifi ook beter (soms traag of geen bereik op verschillende plekken in huis) Hebben de zwarte KPN kastjes al voor betere wifi

Beste @mlangeveld 

Joep gaf het al aan dat de modem dit aan kan. Je kunt het afsluiten, gaat het met de modem niet goed, laat je gegevens in je profiel achter, dan kan een KPN moderator kijken in het systeem.


Heeft u nu al glasvezel? 


Je zegt traag internet via Wi-Fi...over welke snelheid heb je het dan?? Ik neem aan dat de Wi-Fi op de v8 uitgeschakeld is!?


De v8 is aardig verouderd en heeft alleen 2,4 Ghz wifi en geen 5 Ghz wifi mogelijkheden. Dus een v10 of een box 12 zal zeker verbetering brengen betreffende wifi. 


De v8 is aardig verouderd en heeft alleen 2,4 Ghz wifi en geen 5 Ghz wifi mogelijkheden. Dus een v10 of een box 12 zal zeker verbetering brengen betreffende wifi. 

Topicstarter heeft al Experia WiFi's. Dus de WiFi op de v8 staat uit. De Experia WiFi's hebben wel 5 GHz. Een v10 zou niets toevoegen, ook op deze Experiabox word de wifi uitgeschakeld als de Experia WiFi's aangesloten worden.


Excuus, daar heb ik over heen gelezen.


Ik heb nu idd al glasvezel. Heb Experia WiFi geïnstalleerd volgens gebruiksaanwijzing. Weet niet of V8 dan uit staat.

In huis meet ik uiteenlopende snelheden met WiFi signaal app. Meestal iets van 10-14 down en 20 a 30 up. Ping rond de 20

Op slechte plekken meeting ping ca. 300ms, down 6 ,  up 8


Waar staan de versterkers? 


Woonkamer en 1e verdieping.

Slechte ontvangst m.n. Op 2e verdieping, maar ook in serre naast woonkamer en op slk verste van versterker

 


En de experia wifi's zijn met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er of gebruik je draadloze verbindingsets?


Bedraad, rechtstreeks vanaf v8


Vreemd. Ik raad je aan helemaal opnieuw te beginnen. Alles loshalen van de v8. Dan de v8 resetten. Experia wifi's resetten en 1 voor 1 aansluiten. Hou minimaal een half uur aan tussen het aansluiten van de experia wifi's. Laatst heeft dat bij iemand het probleem opgelost.


Hoi @mlangeveld . Het upgraden van je abonnement hoeft zeker niet te betekenen dat daar je wifi sneller van wordt.

Het is verstandig om eens (als enige) in huis draadloos te meten. Op verschillende plekken. En liefst ook met verschillende telefoons/tablet. Het gezin dus even niet op de wifi laten om een zuiver beeld te krijgen.

Verder vind ik de tip van @Joep1965  heel waardevol:

Koppel de Experia wifi's los.

Reset de v8 ( reset gaatje)

Sluit de Experia wifi's weer aan en reset die ook ( 10 seconden resetknopje indrukken)

verwijder alle bestaande draadloze verbindingen uit de telefoons/tablets/laptops en zet ze opnieuw op (belangrijke stap)

Als het daarna nog steeds onder de maat is, wil ik dat graag weten.

 

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.