Skip to main content
Antwoord

Snelheid internet buitengebied de laatste maanden van 50 naar 30 Mbp/s teruggevallen

• June 17, 2025
  • 4 reacties
  • 38 keer bekeken

Al enkele jaren heb ik sneller internet buitengebied. Tot een maand of 3 geleden werkte dat prima, de maximale 3 streepjes van ontvangst 4g dus een mooie toevoeging aan mijn voor de rest zeer trage koperverbinding. Maar sinds een maand of 3 is het maximum aan ontvangst maar 1 streepje meer, waardoor mijn verbinding van ongeveer 50 mbps is teruggevallen tot onder de 30 mbps. Met drie studerende kinderen thuis dus gewoon een haperend fenomeen.

Een reset van zowel modem als 4g-ontvanger heeft niet tot verbetering geleid. Ligt het aan de 4g-mast waar de verbinding vandaan moet komen of is mijn 4g-ontvangen niet meer in orde?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@MdW, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat JanD je op weg heeft geholpen. Zo te zien heb je alles al gereset, dan blijft een buitenantenne nog een optie. Volg echter eerst het advies van JanD en neem contact met ons op om dit door te laten meten. 

Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. Je kunt ons ook bereiken via X of Facebook.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 17, 2025

Beste ​@MdW je zou inderdaad de 4G-router nog eens kunnen herplaatsen en kijken of dat verbetering geeft, het best voor een raam richting mast en zo hoog mogelijk, dus als je bijvoorbeeld een woonzolder met raam richting mast hebt, daar plaatsen.

Als je 4G router een externe antenne ondersteunt, via de KPN shop een externe antenne met steun bestellen, zo hoog mogelijk ophangen en zo goed mogelijk uitrichten, zie onderstaande link:

ANTENNE BUITENGEBIED

Succes.

• Auteur
  • Helper
  • June 17, 2025

Geprobeerd maar verbinding blijft op 1 streepje hangen en de speedtest varieert van 12 tot 30 mbps maximaal. Streamen is er niet meer bij zonder haperingen…

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 17, 2025

Neem dan morgen even contact op net de helpdesk van KPN ​@MdW 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 18, 2025

Hi ​@MdW, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat JanD je op weg heeft geholpen. Zo te zien heb je alles al gereset, dan blijft een buitenantenne nog een optie. Volg echter eerst het advies van JanD en neem contact met ons op om dit door te laten meten. 

Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. Je kunt ons ook bereiken via X of Facebook.