Skip to main content

Ik heb vorige week mijn KPN glasvezel internet abonnement laten verhogen van 200/200 naar 500/500 via MijnKPN portal.

afgelopen dagen testen, maar de snelheid blijft download zweven tussen de 200 en 230 mbps. Upload lijkt wel sneller tussen de 350 en 450.

de test doe ik verschillende manieren, o.a.kpn-itns.speedtestcustom.com en dslreports en reguliere speedtest van Ookla. De tests doe ik bekabeld. Het interne netwerk is helemaal cat 6 en de rest is nog geen jaar oude Ubiquity switch.

nu heb ik zelf het idee dat het ligt aan onze oude experiabox v9 en/of een oudere ntu en/of ftu.

Kan iemand van KPN zien in het systeem of dat idd het geval is en de apparatuur geüpgraded moet worden? Woonplaats Zeewolde.

Hi EOS, welkom op het forum. 

Als eerste wil ik controleren of die wijziging ook goed is verwerkt. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Heb je ook je ftu 10 seconden stroomloos gemaakt en de V9 gereset? De V9 hoort deze snelheden prima aan te kunnen overigens, zeker via utp. 


Hi EOS, welkom op het forum. 

Als eerste wil ik controleren of die wijziging ook goed is verwerkt. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Heb je ook je ftu 10 seconden stroomloos gemaakt en de V9 gereset? De V9 hoort deze snelheden prima aan te kunnen overigens, zeker via utp. 

Beste Alex,

ik heb mijn profiel aangevuld met relevante informatie. Dit is gedaan.

de FTU is er langer dan 30 seconden af geweest en de v9 hebben we gereset. De download speed is rond de 200 en de upload speed rond de 230.

het werkt dus nog steeds niet goed

 


De wijziging is in ieder geval afgerond. Heb je de computer rechtstreeks op de Experiabox aangesloten of op de switch? En krijg je die waarden op meerdere apparaten te zien? Zou je ook de test willen uitvoeren met de desktop app en niet de webversie? 


De wijziging is in ieder geval afgerond. Heb je de computer rechtstreeks op de Experiabox aangesloten of op de switch? En krijg je die waarden op meerdere apparaten te zien? Zou je ook de test willen uitvoeren met de desktop app en niet de webversie? 

Beste Alex,

ik heb inmiddels een nieuwe experiabox 10a gekregen en dit lijkt nu de oplossing te zijn.

dit topic kan worden gesloten

bedankt.


Fijn om te lezen, graag gedaan uiteraard. 


Internet snelheid verhoogt naar 1000 / 1000,

ik haal bedraad 934 /930 Max.

 

wat kan hier de reden van zijn?


 


Internet snelheid verhoogt naar 1000 / 1000,

ik haal bedraad 934 /930 Max.

 

wat kan hier de reden van zijn?

Dat is een normale snelheid. Tel daar nog 8% overhead bovenop en je zit bijna aan 1Gbps.


Das raar, bij 200/200 krijg je wel wat je betaald!


Das raar, bij 200/200 krijg je wel wat je betaald!

Klopt want dan is er geen technische limiet van 1024Mbps en kan die 8% overhead dus bovenop de 200Mbps komen.


Dan moeten ze het geen 1000/1000 noemen, maar 900/900!

 


tja dit is gewoon technisch zo ze liegen niet want nergen staat dat je dit kan halen op 1 bekabeld apparaat