Skip to main content
Vraag

Snelheid met 1 Gbit/s pakket is zowel via Wifi als bekabeld niet meer dan 70 Mbps

• November 11, 2025
  • 29 reacties
  • 218 keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • November 12, 2025

Zou ik dat kunnen doen of moet het de persoon zijn die het contract met KPN heeft afgesloten?

Ik denk dat die factuur niet naar Diogo gaat..

• November 12, 2025

Bekabeld op 2,4 ?

Ik reageer op de metingen gedaan via de Iphone en Ipad.

Minder dan 100 Mb bekabeld kan te maken hebben met de netwerkkaart in de desktop.

Echter gebaseerd de afbeeldingen is dat waarschijnlijk het probleem niet. Alleen op poort 2 zit een apparaat of kabel aangesloten die maximaal 100 Mbps aankan. Poort 4 waar de desktop op zit aangesloten geeft keurig de te verwachten 1 Gb aan alleen is dat de interne linksnelheid, dat zegt niets over de verbinding met de buitenwereld.

Terzijde bij mijn weten kan enkel de contacthouder bellen voor service vanwege de verificatie vragen. Mogelijk moet die onduidelijkheid ook worden opgelost. 

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 12, 2025

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Diogo Silva. Welkom op de community! Als je een 1 Gbit/s-abonnement hebt, zou de snelheid natuurlijk een stuk hoger moeten liggen dan 70 Mbps. Zou je je klantgegevens willen invullen in je profiel (postcode, huisnummer en klantnummer) en daarna even een berichtje in dit topic willen plaatsen zodra je dat hebt gedaan? Dan kan ik voor je nakijken welke snelheid er precies bij jouw abonnement hoort.