Skip to main content

 hallo allemaal heb net een abbo  genomen van 1 gigb maa ik kom niet verder dan  zie onder staande

DATE /TIME   PING
ms
 DOWNLOAD
Mbps
 UPLOAD
Mbps
DISTANCE
mi
LOCATION /SERVER PROVIDER  
04/02/2024
11:54 AM

5

47.30

43.23

~ 50

Barendrecht

KPN B.V.

+ 3 more

KPN

 

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

Hoe heb je dit gemeten @Davith , bekabeld of draadloos?

Heb je van KPN al een bevestiging gehad dat je nieuwe snelheid actief is?

Het beste kun je op onderstaande wijze de snelheid meten:

Sluit 1 Windows/10/11-pc rechtstreeks bekabeld aan op de modem/router.

Installaleer vanuit de MS-Store de Ookla-app.

Zet alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Zie verder ook onderstaande link voor aanvullende hulp:

 


@Davith Heb je al duidelijkheid gekregen? Anders zou ik inderdaad eens kijken op de pagina die N.N stuurde, mocht dat niet helpen dan kan je voor directe ondersteuning ook altijd even bellen met 0800-0402.


bedant allemaal voor de reactie maar de snelheid, ik begrijp het niet zo goed de ene keer 300 wat ook te weinig is bekabeld en dan weer 49 vreemd? het is nooit de zelfde snelheid


Om even alles uit te sluiten: gebruikt u een pc of laptop die echt rechtstreeks bekabeld op de router aangesloten zit? Er zit niets tussen? Geen WiFi versterker, geen switch, geen draadloze verbindingset, geen kabel door de muur? Gewoon 1 kabel? Niet verlengt ofzo? Heeft u al een andere kabel geprobeerd? 


een bekabelde laptop bij en in de router zittend hihi, ja een grijze met een geel kopjes  en een hele nieuwe geheel gele van de kpn vandaar dat ik er dichbij moet zitten die kabels zijn niet zo lang.

groetjes


 


 

Je ziet het het klopt niet elke keer weer jammer, groetjes


Dan zou ik je willen adviseren om even direct contact te zoeken met 0800-0402. Mijn collega's kunnen dan een lijnmeting doen en indien nodig een storingsmelding voor je aanmaken.


Dan zou ik je willen adviseren om even direct contact te zoeken met 0800-0402. Mijn collega's kunnen dan een lijnmeting doen en indien nodig een storingsmelding voor je aanmaken.

Goedemorgen    Heb ik gedaan en een uur of 4 kwam er een monteur langs( mij werd via de telefoon verteld dat er geen kosten aan verbonden zijn mits je er zelf iets kapot heb gemaakt< niet dus en de wifi meten en nakijken was ook gratis niet dus dus nu een rekening van 70 euro ) dat ga ik echt niet betalen ten eerste komt hij aan met je twee supperwifi s zijn te oud  ? ? 3 jaar maaa? en die stagneren de snelheid van de modem die dingen gaan maar tot 350/400 ? en dan de vraag over het uitvallen van het internet  en wazig beeld zegt hij dood leuk duurt maar eventjes ???  behandeld KPN nu zijn klanten zo? je belooft dat het niets kost monteur loopt een kwartier op zijn tablet te typen en de wifi te meten en  70 euro graag? ik ga echt  niet betalen  ten eerste moet men een offerte van te voren overleggen  dus niets stuk gemaakt alleen de super wifi s eraf gehaald  en gemeten . ga nog wel mijn beklag den bij het kantoor  van kpn bezwaar maken wel zeggen e hoef niet te betalen maar wel even rekenen…

 

groetjes 


PS : maar de snelheid is niet veranderd ja soms sneller en soms trager??


Je bent toch niet akkoord gegaan en hebt toch nergens voor getekend toch @Davith ?

 

Wifi is inderdaad eigen verantwoordelijkheid, maar het gaat in dit geval om de basis, haal je de abosnelheid bekabeld op 1 pc, zoals ik al eerder schreef na het bezoek van de monteur?


Heeft de monteur bekabeld gemeten? Want... nu gaat het toch weer over WiFi.

En het moge duidelijk zijn dat via WiFi de snelheid waarschijnlijk veel lager Is toch? Dus WiFi telt niet. Bekabeld meten.


hij heeft niet bekabeld gemeten gewoon met zijn tablet


Wat als je de SuperWiFI1 afsluit / uitzet, hoe snel is je test dan direct op het modem ?
Op die manier kan je testen of dat inderdaad de oorzaak is.


Wat als je de SuperWiFI1 afsluit / uitzet, hoe snel is je test dan direct op het modem ?
Op die manier kan je testen of dat inderdaad de oorzaak is.

 

Heb ik nu gedaan zijn allemaal weg, maar de snelheid blijft schommelen dan weer sneller en dan weer langzamer ik vind het maar vreemd allemaaal.


 Het hoort zo te zijn en niet anders of iemand voor het blok zetten  als een .monteur bij u binnen komt is het belangrijk om eerst twee dingen te bespreken; de wensen van u (wat wilt u, wat kan er, wat gaan we doen) en als tweede over die wensen een eerlijk kostenplaatje maken zodat er geen verassingen zijn. Stap 1 is volgens mij wel besproken maar die stap twee is hier over geslagen. 


Om even de basis als uitgangspunt te nemen @Davith :

meet bekabeld met 1 pc rechtstreeks op de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, zoals ik al in een eerdere reactie beschreef.

Wat voor resultaten krijg je dan, plaats eventueel een screenshot.


Dit is nu bj mij opgelost, dus kan gesloten worden, en dank voor alle backups.

vriendelijke groet 


Reageer