Skip to main content
Vraag

Snelheid van 1 Gbit/s abonnement daalt elke paar weken

• June 5, 2026
  • 4 reacties
  • 57 keer bekeken

Ik heb 1 GB glasvezel van KPN maar deze valt om de paar weken terug naar 60-70 mb als ik dan de router reset moet ik deze meerdere malen resetten om weer internet te krijgen. zodra er weer internet is heb ik weer ong. 1 GB internet, ik heb meerdere malen de KPN tool doorlopen om internet te herstellen naar de juiste snelheid ook heb ik de internet kabels vervangen wat geen verschil maakt.

Dit probleem blijft om de paar weken gebeuren 

4 reacties

rvk01
Slimmerik
  • June 5, 2026

Is het terugvallen in snelheid op een bekabelde verbinding? Zoja, test dan ook even WiFi. En op moment dat het gebeurd, kijk dan ook even in de router onder thuisnetwerk > ethernetpoorten naar de huidige bitrate.

Is ook WiFi langzaam, kijk dan ook even onder internetverbinding onder huidige bitrate.

• June 5, 2026

Beste ​@Maartenspan heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 5, 2026

​@rvk01 ja het gaat om een bekabelde verbinding  de wifi lijkt niet terug te vallen al kreeg ik daar al nooit hoge snelheiden van. onder huidige snelheid van de verbinding geeft hij wel aan 1000 mbps maar via de ookla test blijf hij rond de 70 mbps hangen 

​@JanD  ja meerdere malen al helaas lijkt dit maar een tijdelijke oplossing voordat de snelheid weer terug valt naar lagere snelheden 

• Topper
  • June 6, 2026

​@rvk01 ja het gaat om een bekabelde verbinding  de wifi lijkt niet terug te vallen al kreeg ik daar al nooit hoge snelheiden van. onder huidige snelheid van de verbinding geeft hij wel aan 1000 mbps maar via de ookla test blijf hij rond de 70 mbps hangen 

​@JanD  ja meerdere malen al helaas lijkt dit maar een tijdelijke oplossing voordat de snelheid weer terug valt naar lagere snelheden 

Heeft u al eens overwogen de netwerkkabel te vervangen?

Bij voorkeur een robuuste CAT6 kabel.