Skip to main content

hallo,

Ik heb een abonnement voor 100 maar krijg maximaal 14 en minimaal 6… Een maand geleden hebben wij een brief/brochure waar het in staat dat “we werken haar aan het netwerk”. Dan denk je “Eindelijk!” Een paarweken later opnieuw een brochure met “het is klaar – je netwerk is heel veel sneller”. Maar helaas niet! Wat hebben jullie gedaan precies?

Het voelt alsof je beroofd wordt. Wanneer kregen wij dit snelle netwerk en wanneer kregen wij glasvezel?

Marie

Het duurt een paar weken eer jouw lijn  is omgezet.  Maar wat zegt deze site over de te behalen snelheid? Graag een screenshot zonder je postcode. https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl


 

Dit is wat ik krijg en "Geen geplande upgrades gevonden in komende 2 maanden”


De software die die database achter fourstack.nl samenstelt heeft schijnbaar z’n werk gedaan. Net als de marketingmachine. Nu de mensen/uitvoerders/monteurs nog.

Had je altijd al een ‘100’ abo, of ben je automatisch omgezet?

Of heb je zelf je abo op een hoger plan gezet?


ik heb altijd een 100 abonnement gehaad en nooit hoger dan 14 gekregen


@Spip

Dit betekent, dat op jouw adres door de werkzaamheden de 100 Mbit/s nu mogelijk is geworden, een actieve straatkast in de buurt is operationeel. Alleen loopt ‘jouw’ kabel nog langs deze kast en verder naar de centrale. Zodra jouw kabel in de kast is aangesloten, is de hogere snelheid mogelijk. Dit duurt normaal nog enige tijd (weken), maar kan wellicht bespoedigd worden door een KPN moderator.

Vul je naam, postcode, huisnummer en contractnr(s) in op je KPN forum profiel (dus niet hier!), dan zoekt de moderator dit uit.


Ik heb nu alles ingevuld. Wat moet ik nu doen?

 


Hoi @Spip, afhankelijk van de drukte op het forum reageert een moderator hier meestal binnen 1-2 dagen. Die vertelt je dan wat en wanneer mogelijk is.


Hartstikke bedankt!!! dan wacht ik.


Zodan dat is nogal een sprong vooruit!!


Beste @Spip, welkom! Heel goed dat je je hier meldt: ik zie dat er namelijk aan onze kant nog iets aangepast moest worden. Dat heb ik bij dezen voor je aangevraagd en je hebt per mail een bevestiging gekregen. Betekent dat je vanaf 26 februari gebruik kunt maken van de verhoogde snelheid! Ik wil je er wel op attenderen dat je met jouw abonnement maximaal 50 Mbit/s kunt halen. Al is dat natuurlijk alsnog stukken meer dan de 14 die je nu haalt 🙂.


Goed dat het sneller wordt MAAR het is toch niet de 100Mbit/s voor welke wij betalen…misschien zullen wij de helft van de factuur moeten betalen...


Dan heb je niet goed gelezen. Marcia zegt er speciaal bij dat jij een abonnement hebt met max. 50 Mbit/s. Je betaald dus helemaal niet voor 100Mbit/s. Je kan het wel krijgen maar dan moet je het abonnement aanpassen naar een hogere snelheid.


Dat klopt helemaal. Je kunt inderdaad wel een hogere snelheid krijgen, als je dat wilt. Zodra de hogere snelheid erdoor is (de 26e dus), kan je in MijnKPN al jouw opties zien. Mocht je sneller internet willen overwegen, neem dan gerust eens een kijkje. Als wij nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. 


Sorry maar leuk geprobeerd. In mijn contract staat het wel dat ik niet voor 10, 50 of 1000Mbit/s maar wel voor 100Mbit/s betaal...


Dan gaat er blijkbaar iets fout. Zet even een screenshot van je faktuur hier neer uiteraard zonder je persoonlijke gegevens.


Wil je inderdaad hier een screenshot plaatsen waar dat uit blijkt? We kijken er graag naar.


Dit staat op de contract

En het staat op twee verschillende plekken 


Hmm, dat is wat in beginsel is afgesproken. Helaas heb je de datum onzichtbaar gemaakt. Die had ik nou interessant gevonden. Ik begrijp nml dat meer dan 14 Mb/s tot voor kort niet eens mogelijk was.

Wat staat er in MijnKPN m.b.t. je abonnement en extra opties. Ben heel benieuwd of die optie tot 100 Mb/s er ook (nog) bij staat.


Gek dat het op deze orderbevestiging staat! Ik weet niet zo goed waar dat vandaan komt. Ik heb in ieder geval je eerste factuur van 2016 erbij gehaald en daar staat het niet op. Ook ben ik steekproefsgewijs alle facturen tot heden bij langs gegaan. Je hebt gelukkig geen enkel moment voor een extra snelheid betaald. 


Inmiddels hebben wij de maandelijkse betalingen nagekeken. De eerste 6 maanden in 2016 kregen wij een korting en daarna is die snelheidsverhoging die per contract was vastgelegd blijkbaar verdwenen en nooit in rekening gebracht. Heel vreemd maar tegelijkertijd ook goed, want ons internet is zeer sloom en die verhoging zou een wassen neus zijn geweest. Laten wij nu maar hopen dat we die 50Mb/s binnenkort eens gaan halen!


Hallo @Spip

Is het gisteren gelukt met het verhogen van de snelheid? Laat je het ons nog even weten hoe het bevalt?