Skip to main content
Beantwoord

Snelheid van 200mbit wordt op meerdere apparaten niet gehaald

• August 24, 2025
  • 4 reacties
  • 73 keer bekeken

TE lage download. 100 mbit ipv 200 mbit.

Zowel bekabeld als niet bekabeld heb ik een download van 100 mbit terwijl ik  200 mbit zou moeten hebben.

PC (bekabeld) ging een tijd goed maar laptop (draadloos) niet.

hoe kan ik dat oplossen

Als ik op telefoon speedtest doe krijg ik 200 mbit, maar op PC en laptop krijg ik 100 Mbit.

Vreemd….

Hoor het graag

Beste antwoord door HenkHeemskerk

Problemen zijn opgelost.

Heb gewoon de xperia V10 gereset en alles was opgelost.

tnx

4 reacties

• August 25, 2025

Een snelheid van 100 Mbit/s doet mij vermoeden dat er een kabel niet goed werkt.
Een xTP ethernetkabel heeft (normaal / meestal) 4 aderparen, als er een ader niet mee doet dan val je terug op “maar” 100 Mbit/s.
Met kabels en apparaten wisselen en logisch denken moet dit wel gevonden kunnen worden.

Als ik op telefoon speedtest doe krijg ik 200 mbit, maar op PC en laptop krijg ik 100 Mbit.

Op hetzelfde WiFI punt ?

Vreemd….

Inderdaad

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@HenkHeemskerk, welkom op de community. Het kan inderdaad de netwerkkabel zijn zoals KeesYagi vermoed, heb je die al kunnen bekijken? Het kan ook zijn dat de netwerkkaart in jouw computer niet meer aankan, of een instelling heeft waardoor die niet de volledige snelheid kan verwerken. Dat de telefoon de snelheid wel haalt geeft aan dat de snelheid wel binnenkomt op het modem, maar dat de verbinding naar de PC niet optimaal is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • August 27, 2025

Problemen zijn opgelost.

Heb gewoon de xperia V10 gereset en alles was opgelost.

tnx

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het daarmee is opgelost ​@HenkHeemskerk. Doordat het op de telefoon wel goed ging was dat niet mijn eerste idee, maar ik ben blij dat het daarmee is verholpen!