Skip to main content
Beantwoord

snelheid van een op andere dag van 200 naar max 140

  • December 20, 2020
  • 46 reacties
  • 493 keer bekeken

Van de een op andere dag een vermindering van snelheid van 60 Mbps. Hoe kan dit ? Ieman een idee. Resetten, terug naar fabrieks instellingen en stroom van glasvezel min 2 min heeft allemaal niet geholpen. 
 

De snelheid was altijd goed maar nu niet hoger dan 140 Mbps

 

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Ik weet niet of de monteur alsnog naar de wijkcentrale geweest is. Ik lees op jouw monteursbon onder andere: “met de argus meter 488 om 455 mb op de lan poort van de modem, v10, dit de klant laten zien”: dus waar het precies zit, weet ik niet, maar het ligt in ieder geval niet aan jouw internetlijn: dat heeft de monteur nu vastgesteld. Storing staat nu gemeld als opgelost: is dat niet zo, neem dan binnen 7 dagen (vanaf de 14e) rechtstreeks contact op met de technische dienst. Telefoonnummer en toegangscode zijn per e-mail toegezonden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

46 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 20, 2020

Bekabeld gemeten?


  • Auteur
  • Helper
  • December 20, 2020

Beste Joep, 

 

ja bekabeld gemeten maar mijn inziens als het over WiFi voor heen 200 was en er is niets veranderd dan zou hij toch ook weer 200 moeten zijn en niet ineens van een op andere dag 140. 
 

of zie ik dit verkeerd. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 20, 2020

Nou als jouw buurman bijvoorbeeld een flinke Wi-Fi versterker heeft aangeschaft dan stort jouw Wi-Fi snelheid meteen in. Vandaar de vraag bekabeld meten. Wat heb je zoal aan het modem hangen qua randapparatuur? 


  • Auteur
  • Helper
  • December 20, 2020

Ik heb een iMesh netwerk. Alle zijn bekabeld aangesloten. 1 router achter experia box met daarop 3 nodes. Op deze nodes zijn diverse apparatuur aangesloten plus minus 15 stuks

 

asus rt68u 4 x


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 20, 2020

Daar zitten kwetsbare dingen tussen. Zou je alles even van het modem willen halen, het modem resetten en dan nog een keer bekabeld willen testen?


  • December 20, 2020

Dus eerste test, alles van het KPN modem/router los, 1 kabeltje er aan en met de desktop app meten wat je bekabelt binnen krijgt, is dat goed zit het echt in je WiFi bereik.

Maar als ik jou WiFi snelheden zo bekijkt is het sinds Sinterklaas al aan het inzakken, dus een buurman of jijzelf hebt een mooi cadeautje gekregen die de WiFi kan storen lijkt het en word steeds erger.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 20, 2020

@Doornekamp33 Die metingen zijn bekabeld gemeten of lees ik het verkeerd:thinking:


  • Auteur
  • Helper
  • December 20, 2020

Oké zal ik eens doen. Dit gaat vandaag niet lukken maar wat ik denk is dat ik had 100 Mbps en heb dit laatst verhoogd naar 200 Mbps. Dat werkte prima tot vorige week. Het is net of ze me weer hebben terug gezet naar lagere snelheid terwijl in mijn gegevens nog steeds 200Mbps staat. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 20, 2020

Ik denk eerder aan een struikelblok in je netwerk  bijvoorbeeld een sluiting in één connector bijvoorbeeld.  Vandaar de vraag of je zonder randapparatuur wil meten. Dan heb je snel zekerheid waar het probleem zich voordoet. Voor of achter het modem .


  • December 20, 2020

@Doornekamp33 Die metingen zijn bekabeld gemeten of lees ik het verkeerd:thinking:


@Joep1965 Dan lees je het verkeerd, of @Michelo  schrijft het verkeerd, kijk maar naar het WiFi symbool bovenin het screenshot.:wink:


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 20, 2020

Beste Joep, 

 

ja bekabeld gemeten maar mijn inziens als het over WiFi voor heen 200 was en er is niets veranderd dan zou hij toch ook weer 200 moeten zijn en niet ineens van een op andere dag 140. 
 

of zie ik dit verkeerd. 

 


  • December 20, 2020

Dus optie 2 is het geworden, er staat duidelijk een wifi symbool dus is het niet bekabeld gemeten.

En alle metingen die TS laat zien zijn WiFi metingen, kijk maar naar het symbool voor de meting, dubbel check, check.

Trouwens ook lastig met de mobile App om een kabel te gebruiken.:rolling_eyes:


  • Auteur
  • Helper
  • December 20, 2020

Zowel bekabeld als niet bekabeld haal ik nu de snelheid niet die ik daarvoor wel had. Met kabel kom ik op 160 a 165 dus nog steeds niet de 200. 
 

ik ga in ieder geval van de week testen. Alles los koppelen resetten en een voor een aansluiten. Kijken wat dat voor resultaat geeft. 


  • Auteur
  • Helper
  • December 21, 2020

Zoals ik al zei. Wederom glasvezel kast opnieuw opgestart. V10 box gereset naar fabrieks instellingen. 
 

test gedaan om 07:00 zie hier het resultaat. 
download Max 160 
 

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 21, 2020

Da's mooi! Dan is het duidelijk dat kpn in aktie moet komen en dat er geen storing in de randapparatuur zit. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Ze reageren binnen een paar dagen.


  • Auteur
  • Helper
  • December 21, 2020

Waar moet ik dat invullen hier op het forum ?


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 21, 2020

Rechtsboven klikken,  klik op mijn profiel, klik op bewerk profiel.  Overal waar prive bij staat is alleen te zien voor de medewerker en jezelf. 


  • Auteur
  • Helper
  • December 21, 2020

Waar rechts boven zie namelijk geen profiel staan


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 21, 2020

Rechts in de groene balk.


  • Auteur
  • Helper
  • December 23, 2020

Heb maar even met ze gebeld. Ze zien op afstand ook geen probleem en zeggen dat ik de kabels wellicht moet vervangen. Ik heb echter geen reserve kabels dus die zou ik dan moeten aanschaffen. Dit om te testen of het niet aan de kabels ligt.

Andere optie is om een monteur langs te sturen a € 60,--. Mocht het dan toch in de kabels liggen en niet aan de experia box of aan kpn dan moet je die betalen en anders zijn de kosten voor mij.

 

Misschien ligt het aan mij maar ik vind dit een vreemd verhaal. alle kabels incl experia box zijn van KPN. Waarom kunnen ze niet gewoon twee nieuwe kabels opsturen om uit te sluiten dat er een monteur langs moet komen ? Service ?

 

Hebben jullie hier ervaring mee ?

 

 


  • Auteur
  • Helper
  • December 23, 2020

Deze is net bekabeld gemeten 14:50 23-12-2020


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 23, 2020

Je zou de kabel tussen het glasvezelkastje en het modem kunnen vervangen. Het zou kunnen dat daar sluiting in zit.


  • Auteur
  • Helper
  • December 24, 2020

Cat 7 kabels besteld en geplaatst. Stroom van glasvezel gehaald,  experia box naar fabrieks instellingen en bekabeld nog steeds maar 150 a 160 ipv 200.

zal het komen omdat het een aanbieding is 3 maanden gratis van 100 naar 200. Eerste dagen was het perfect maar nu langzamer. 
 

Zal de modem wellicht in moeten leren ? 

 

 


  • Auteur
  • Helper
  • December 28, 2020

Vandaag ook nog steeds geen 200/200 MB zoals het zou moeten zijn.

Nog steeds slechts 140-160 mb rechtstreeks bekabeld op de experia box.

 

Nog iemand een idee ?

 


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • December 28, 2020

Hi @Michelo! We hebben het enorm druk, daarom kom ik er nu pas aan toe om op jouw bericht te reageren. Ik ben blij om te lezen dat er al met je meegedacht is. Ik begrijp dat jij via een bekabelde verbinding (geen andere apparatuur aangesloten, ook geen TV ontvangers) niet de snelheid van 200/200 Mbit/s meet. Het modem en glasvezelaansluitpunt heb je al meerdere keren gereset. Voor mijn duidelijkheid: het modem heb je op de volgende manier gereset (stap 2)? 
Je hebt jouw gegevens nog niet ingevuld in jouw Forum profiel: wil je dit alsnog doen en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?
Graag jouw postcode en huisnummer, klantnummer, geboortedatum contractant en in het vakje “Persoonlijke opmerkingen” de 3 laatste cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is. Op basis van deze informatie controleer ik graag jouw verbinding. Ik hoor graag van je!