Skip to main content

Van de een op andere dag een vermindering van snelheid van 60 Mbps. Hoe kan dit ? Ieman een idee. Resetten, terug naar fabrieks instellingen en stroom van glasvezel min 2 min heeft allemaal niet geholpen. 
 

De snelheid was altijd goed maar nu niet hoger dan 140 Mbps

 

ingevuld


Heb de snelheid verhoogd naar 500/500 maar zo te zien geeft dat ook geen resultaat.

en nu ?

 


Het is stil vanuit de KPN.


Klopt, @Michelo: ik ben tussendoor vrij geweest en wij verwerken alles in volgorde van binnenkomst: wat ik al aangaf; het is enorm druk op dit moment.
Ik heb bij deze een melding geregistreerd voor een achterliggende afdeling: ik wil hen laten controleren waarom je de snelheid van 500Mbit/s nu niet haalt. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het hier weten: hou rekening met een aantal werkdagen.


Kan jij eens een speedtest doen met de Ookla Speedtest app uit de Microsoft store vanaf een computer die met een netwerkkabel aangesloten is.

Kies hierbij voor de server van XS4ALL of RoutIT uit Ede.

Hoeveel Mbps meet je dan?


 


Met kabel op kpn Rotterdam 


Via WiFi Kpn Rotterdam 


Met iPhone 11 via wifi

 

Wie het weet mag het zeggen. Waarom snelheid 500 niet gehaald wordt. 
 


Dit is op een iMessage punt in de woonkamer. Is bekabeld aangesloten op een imeshrouter die achter de experts box zit bekabeld. 

 

dit loopt via lan poort 1 terwijl de vorige photo’s via netwerkkabel gemeten via lan poort 3

maar nog steeds wordt de 500 niet gehaald

 

 

 

 


Jouw verbinding is gecontroleerd, @Michelo: vanuit onze kant geen belemmering of reden waarom je nu geen 500Mbit/s meet. De snelheid van 500Mbit/s garanderen wij als je met meet via een bekabelde verbinding, niet via de wifi. Dus als je metingen doet, vragen wij dat te doen met een korte kabel (maximaal 1,5 meter, bijvoorbeeld de netwerkkabel die geleverd is bij de iTV ontvanger) rechtstreeks aangesloten op het modem (geen switch oid ertussen). Zorg er ook voor dat alle andere apparatuur die data verbruiken, óók de TV ontvangers, uitgeschakeld zijn. Is jouw laptop ook helemaal up to date en kan deze ook daadwerkelijk een snelheid van 500Mbit/s meten? Staat er geen virusscanner of downloadprogramma aan?


Ik zal morgenochtend wederom een test doen.

Zal alle kabels op een na ( poort 1 ) eruit halen en testen met de laptop van mijn werk.

Heb zelf op aanraden van jullie andere kabels gekocht zo kort mogelijk 1 meter cat 7.

en dat zorgde niet voor resultaat.  ( zie bericht 15 dagen terug ). Hierin zien jullie ook dat er maar twee kabels naar de router lopen. 1 in en een out.

 

Maar morgen wederom testen.

 


Ik heb geen idee hoe dit kan maar met kabel is pc trager dan via wifi.

Eerste print screen is via kabel ( 149.9 ) tweede via wifi gemeten (276.4).

Derde is een foto van de bekabelde laptop. De vierde is gemeten via wifi met de iphone 11. 

 


Gek dat jij nu via de wifi meer snelheid meet dan via een bekabelde verbinding… Er komt dus wel snelheid binnen op het modem, maar blijkbaar bereikt het de laptop niet. Wil je het volgende uittesten: komende dagen geen herstart of resets van het modem en FTU en dan eens een bekabelde meting uitvoeren met een andere laptop (bijvoorbeeld een laptop van familie of vrienden). Sluit de laptop één voor één aan op alle poorten van het modem en voer per poort eens een speedtest uit, zo kunnen we uitsluiten of er een specifieke poort defect is èn kunnen we uitsluiten of het aan je eigen laptop ligt. Ik ben benieuwd wat hieruit komt! 


Zal dit dan iets uitmaken ? Heb namelijk de wifi van de experia box uitgeschakeld en pak dit op via mijn eigen asus router.

Ik heb nu inmiddels drie laptops getest en deze laten allemaal op de download het afweten. De upload haalt met gemak boven de 400 maar is ook nog geen 500.  Vraag me dan toch af of het met de laptop te maken heb. Ik denk het niet want waarom zou deze dan wel >400 halen.

 


Als jij het op 3 laptops en verschillende poorten van het modem geprobeerd hebt, dan hoef je dat nu niet nogmaals te doen. Ik heb bij deze een nieuw modem voor je aangevraagd: eens kijken of dat dan een verschil maakt.
Je kunt het nieuwe modem morgen na 14:30 uur ophalen aan de Plus Supermarkt (Vlashoek 24-30). Graag met legitimatiebewijs en het huidige modem + stroomadapter in een doos of tas. Bevestiging met het retouradres wat op de doos/tas vermeld moet worden, volgt ook nog per e-mail.


Goedemorgen, 

 

Afgelopen zaterdag nieuwe modem gekregen en om plus minus 12:00 geïnstalleerd.

 

Het is nu maandag ochtend en zie hier het resultaat.

136 down / 450 upload. Conclusie er is nog niets veranderd.

hoor graag de oplossing van jullie en wil ook wel eens weten waarom upload wel zo hoog is ? 


Nog een meting gedaan op andere poort met andere pc

 

 


Ik zie dat je inmiddels telefonisch contact hebt opgenomen en er een storingsmonteur ingepland is. Hou je ons op de hoogte van de voortgang?


Vind alles maar heel vaag. Monteur is langs geweest. Volgens zijn meet apparaat moet het wel haalbaar zijn.

Op zijn speedstest kwam hij met de tablet op 340/504 terwijl mijn laptop met de kpn speed test niet hoger kwam met dezelfde kabel dan 150 / 160. 

Monteur gaf aan nog even naar de kast te gaan en zijn collega's te bellen om daar nog even te vragen en om een paar dagen een lijn meeting te doen.

 

Heb de monteur niet meer gezien maar zie hieronder op de iphone gemeten. Zat er nu toch iets verkeerd in de kast. Hoe kan het dat nadat hij daar is geweest de snelheid ineens hoger is.

 

 


Ik weet niet of de monteur alsnog naar de wijkcentrale geweest is. Ik lees op jouw monteursbon onder andere: “met de argus meter 488 om 455 mb op de lan poort van de modem, v10, dit de klant laten zien”: dus waar het precies zit, weet ik niet, maar het ligt in ieder geval niet aan jouw internetlijn: dat heeft de monteur nu vastgesteld. Storing staat nu gemeld als opgelost: is dat niet zo, neem dan binnen 7 dagen (vanaf de 14e) rechtstreeks contact op met de technische dienst. Telefoonnummer en toegangscode zijn per e-mail toegezonden.