Skip to main content

Goedendag @Erik_ 

Ik heb ook thuis Instap + iTV. Wat is de snelheid daarvan? Mijn gemeten snelheid is soms maar 7mb. Mijn Tidal streaming (CD kwaliteit) is daardoor slecht. Wat kan ik aanpassen, naar Hussel 100MB?

Kun je me een PM sturen?

Groet,

Joost

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 
 

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode. 


Goedendag @Erik_ 

Ik heb ook thuis Instap + iTV. Wat is de snelheid daarvan? Mijn gemeten snelheid is soms maar 7mb. Mijn Tidal streaming (CD kwaliteit) is daardoor slecht. Wat kan ik aanpassen, naar Hussel 100MB?

Kun je me een PM sturen?

Groet,

Joost

De snelheid die bij uw abonnement hoort is "tot 50 mbit". U kunt upgraden naar een 100 mbit abonnement, maar dat is weggegooid geld. Want u haalt niet eens de 50. 


Hi @JW1000, welkom op het Form en bedankt voor jouw bericht!

Belangrijk om eerst te achterhalen is welke snelheid er mogelijk is op jouw adres. Is dit lager of rond de 50Mbit/s? Dan heeft een abonnement met een hogere snelheid geen nut helaas. Via de link van Joep kan je op jouw adres nagaan wat het maximaal haalbare is. Heb je dit al kunnen checken? Zo ja, wil je dat met ons delen? Mocht dat meer zijn dan rond die 7Mbit/s die je aangeeft, dan moeten we even kijken hoe het kan dat je die snelheid niet haalt en hoe we dat kunnen verbeteren!

Ik hoor graag van je!


@JW1000, ik heb geen reactie meer gehad. Kan je aangeven of ik je nog bij kan helpen?


Hallo Susan,

Ik had een afspraak met een monteur maar die is door KPN weer afgezegd vanwege COVID. Weet je hoeveel tijd en moeite het kost om een monteur langs te krijgen. Ze zouden contact opnemen voor een nieuwe afspraak maar niks gehoord. De link van Joep werkt volgens mij niet…

Ik wil mijn eigenlijk mijn geld terug of maar naar Ziggo. Ik ben al jarenlang klant bij KPN, ik denk met een te zwaar abonnement, nu heb ik eindelijk een (heel!) klein beetje snelheid nodig en kan ik het zelf gaan uitzoeken. Moet je eens voorstellen: dat je een gloednieuwe installatie hebt, een Tidal subscription voor high res muziek, een mooi concert opzet en dat dan de muziek voortdurend stopt. Ik weet dat er nu ergere dingen aan de hand zijn en toch is het gekmakend.

Ik las net dat bij de Consumentenbond dat de KPN klantenservice 40% van de klachten niet oplost. Bizar. Ik hoop dat julie nu serieus naar een oplossing kunnen kijken.

Groet,

Joost


Die link is inderdaad uit de lucht. Op de orderbevestiging die je hebt gehad staat de snelheid die je maximaal kunt halen. Je kunt het ook terug vinden in mijnkpn. Ik ben daar echt heel nieuwsgierig naar.


Orderbevestiging? Mijn abo liep af in 2012 dus geen idee. Ik weet niet waar dat zou moeten staan. Ik heb weleens bij het modem 70mb gemeten.Probleem is dat de snelheid soms tot praktisch 0 terugloopt...


@JW1000 je kunt beter je thuis netwerk gaan verbeteren en meer wifi punten
( ik heb er 3 in huis Mesh WiFi )
ik zit nu met glasvezel op 200 Mbps

Zoek een persoon die weet hoe je maximaal uit je internet kan halen.
( ik doe dat al voor mensen uit mijn omgeving. )

En wat haalt ik op mobiel met wifi.
( En als ik upgrade naar 500 Mbps zal ik dat draadloos ook bijna halen. )

 


“Zoek een persoon die weet hoe je maximaal uit je internet kan halen.”

Is dit de tip? En laat je nu zien dat jij wel goed internet hebt…?


Als je problemen hebt met je internet snelheid kan je het beste bij de bron beginnen met meten. Dus een PC met een kabel rechtstreeks aan het modem. En deze test meerdere keren doen desnoods via verschillende test sites. Dan weet je ook zeker wat je op dit moment maximaal hebt aan internet snelheid.

En uiteraard moet je weten wat er in je abonnement staat wat de KPN maximaal levert op jouw adres.

Als dit erg van elkaar afwijkt dan is er uiteraard iets niet in orde.

Bekabeling kan ook een storende factor zijn bijv slechte connectors.


... een gloednieuwe installatie hebt, een Tidal subscription voor high res muziek, een mooi concert opzet en dat dan de muziek voortdurend stopt.

Wat is dit voor installatie? Haalt deze de muziek op vanaf internet?

Heeft u ook interactieve tv van KPN? Werkt dat wel goed?


@JW1000 Als jij goed internet en thuis netwerk wilt kost dat tijd, geld en wat moeite om dat te maken.
 

Dit het Hart van mijn thuis netwerk, ( Niet alles staat er op, anders wordt het te moeilijk. )

Ik heb de slimme switch’s verbonden met elkaar met 2 kabels,
dat mijn hoofd netwerk 2000 mbps is.
( er kunnen maximaal 4 dus 4000 mbps maar dan heb ik geen poorten over )

waarom: als al het internet data of thuis netwerk data verkeer over een kabel gaat,
kunnen ze elkaar vertragen.
( simpel uitgelegd: er komt file net als met veel auto’s op de weg )

Dus ik heb de weg breder gemaakt.

Ik heb wel geen 2000 mbps internet.
Maar 2 kabels zorgt er wel voor dat de ping laag blijft.
( als er veel data over gaat, en minder vertraging voor andere apparaten. )

Ik zal nooit klagen dat iets te traag zal werken.
Dus laat kpn maar 1000 mbps uitrollen, want ik ben er wel klaar voor.
( En misschien geef ik andere ook ideeën voor hun thuis ) 


@JW1000 Succes 


@JW1000 klopt het aansturen van een monteur is nu lastig en zitten bepaald voorwaarden aan vast. Wil je jouw naam, adres en klantnummer (allemaal privé) even in je Forum profiel noteren zodat ik hier naar kan kijken?


Reageer