Skip to main content

Enkele weken geleden heb ik via de telefonische klantenservice geprobeerd de snelheid van mijn internetabonnement te laten verhogen door middel van bonded copper(200Mbit via één enkel aderpaar met VPlus is dus niet de bedoeling!). Dit is al tweemaal fout gegaan. Ik heb hiervoor al vaker moeten bellen.

Afgelopen week kwam er weer een monteur langs om het aan te sluiten in de centrale, maar deze zegt dat de opdracht uiteindelijk niet is doorgevoerd en dat ik opnieuw moet bellen en uit moet leggen dat het specifiek bonded copper moet zijn. Monteur heeft beide draadjes en wijkcentrale uitgebreid gecontroleerd, beide aderparen zijn aangesloten en afzonderlijk van elkaar getest en prima bevonden. Echter zijn ze nu niet tegelijk bruikbaar omdat er geen systeemwijziging voor is ingevoerd. Monteur geeft aan dat klantenservice dit met een druk op de knop kan regelen en dat bonded copper nog steeds in werking gesteld wordt als de plaatselijke situatie dit vereist of als de klant hier zelf om vraagt.

Vandaag heb ik weer gebeld met twee verschillende afdelingen, beide medewerkers krijgen het niet voor elkaar. De laatste medewerker heeft wel mijn abonnement in snelheid en prijs teruggezet, maar dat is niet de bedoeling. Graag kom ik in contact met een medewerker die er wel voor kan zorgen dat ik 200Mbit down en 60Mbit upload via de 2 telefoonlijnen heb, desnoods met behulp van een klacht.

Hi @Internett3r, het ziet het er eigenlijk naar uit dat VPlus het hoogst haalbare is. Als dit al meerdere keren is geprobeerd maar zonder succes. Pairbonding is niet altijd mogelijk namelijk. Bijvoorbeeld omdat de 2e lijn ooit defect is gemeld, nooit is ingelast of om een andere reden. 

Je kunt je profielgegevens hier invullen, zodat een KPN moderator wellicht voor je kan kijken wat mogelijk is. 

Hi @Internett3r, het ziet het er eigenlijk naar uit dat VPlus het hoogst haalbare is. Als dit al meerdere keren is geprobeerd maar zonder succes. Pairbonding is niet altijd mogelijk namelijk. Bijvoorbeeld omdat de 2e lijn ooit defect is gemeld, nooit is ingelast of om een andere reden. 

Je kunt je profielgegevens hier invullen, zodat een KPN moderator wellicht voor je kan kijken wat mogelijk is. 

Dank voor het antwoord.

Ik heb het meermaals nagevraagd bij zowel monteur thuis als telefonische klantenservice en heb het ook met eigen ogen gezien op de tablet van de monteur. Bij BondedCopper(wat pairbonding betekent) staat een groen vinkje in het systeem en een snelheid van 211.xyz Mbit download en 62.xyz Mbit upload in het KPN systeem.

Tevens heeft de allereerste monteur het signaal na de snelheidsverhoging van het eerste naar het tweede aderpaar verplaatst waardoor het aansluitdoosje aan de oranje-witte draden geschroefd moest worden in plaats van rood-blauw waar hij al aanhing. De laatste monteur heeft ook de beide aderparen in de wijkkast uitgeprobeerd en verwisseld, op beide was een snelheid van 111Mbit download gehaald en een grote groene OK in het beeldscherm van zijn testapparaat. Deze monteur gaf aan dat het een kwestie van de juiste order invoeren aan de systeemkant van KPN is.

Tenslotte had een vorige bewoner van dit adres ook pairbonding in gebruik, maar dan helemaal naar de telefooncentrale in plaats van de wijkkast naast het gebouw.

TLDR; Technisch mogelijk en fysiek mogelijk, infrastructuur is er(gecontroleerd door monteur) maar procedureel loopt de aanvraag ergens bij KPN vast.

Ik hoop dat men dit alsnog voor mij voor elkaar kan krijgen, want anders heeft het KPN abonnement voor mij geen streepje voor meer op de rest van de aanbieders. Postcode en huisnummer staan uiteraard vanaf de plaatsing van het eerste bericht in het profiel.

Hoi @Internett3r, welkom op onze community! Dit forum is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen.

Inhoudelijk kan ik je hier niet echt mee helpen maar als ik dit zo lees heeft de vorige collega je abonnement weer aangepast naar beneden. Als het goed is zouden zij nu de snelheid weer omhoog moeten kunnen zetten met pairbonding erbij.
Je kunt daarover toch het beste nog even een keer bellen met 0800-0402

Wil je ons laten weten wat er uit komt?

Reageer