Skip to main content

Ik zit met hetzelfde fenomeen. Ik zou mijnsnelheid willen verhogen naar 200 Mb , maar ik betwijfel of dat nut heeft. Ik haal nu amper 48 mb?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

Hallo @Mikezwolle , heb je nu problemen dan met 'slechts' 48Mbit/s?


Als u nu maar 48 mbit haalt, dan is elk abonnement boven de 50 mbit weggegooid geld :wink:


Kijk ook eens hier Oplossingen voor trage en wegvallende wifi


Goedemorgen @Mikezwolle, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Op het moment dat je niet meer kan halen dan 48Mbit/s heeft een abonnement van 200Mbit/s niet zo veel zin ben ik bang.. Maar nu is het de vraag, haal je die 48Mbit/s en is dat het maximale, of zit er meer in voor jou? Kan je eens kijken wat Fourstack zegt over jouw adres qua mogelijke snelheid en wil dit met ons delen? Is er maar 48Mbit/s mogelijk dan is het niet anders, is er veel meer mogelijk dan moeten we even kijken naar jouw verbinding en hoe we dat kunnen verbeteren!


@Mikezwolle ik heb geen reactie meer gezien. Heb je inmiddels kunnen kijken wat het maximaal haalbare op jouw adres is? En naar aanleiding daarvan nog iets gewijzigd? Ik hoor graag of ik je hier nog bij kan helpen!


Volgens fourstack haal ik 111  van de 200. Wel vreemd dat ik dan in werkelijkheid veel minder heb


Volgens fourstack haal ik 111  van de 200. Wel vreemd dat ik dan in werkelijkheid veel minder heb

Hoe meet u? Via WiFi?


Ja


Halo @Mikezwolle ,het betrouwbaarste is bekabeld meten met 1 computer en alle overige (draadloze) apparatuur uit. Meet 3x met korte tussenpozen enneem dan het gemiddelde.

 


Bekabeld met een kabel rechtstreeks aan de Experiabox zonder dat er verder nog wat tussen zit.


@Mikezwolle, via WiFi zal je altijd wat verliezen. Dit is erg beïnvloedbaar door omgevingsfactoren, zoals isolatie, lampen en andere apparaten. Wil je het inderdaad eens bekabeld testen, direct vanaf je computer of laptop met een kabel op de Experia Box? Ik ben benieuwd wat daar uiteindelijk uitkomt!


Reageer