Skip to main content

Een kleine 2 weken geleden ben ik gewiseld van een KPN compleet naar een KPN hussel abbo van 200mBit up en down.

 

Sinds die tijd -en het kan toeval zijn- wisselt de snelheid enorm.

Met speedtest varieert de snelheid van ruim 150Mbit naar 2.7 (2 komma 7) Mbit. Ik gebruik de speedtest van KPN.

Ik werk bekabeld met een V10 en er zit een Unmanaged NetGear GS105 switch in het netwerk.

Vreemde is dat als ik de switch even van de power afhaal en weer aansluit de snelheid ongeveer 5 minuten op volle sterkte is en daarna weer rap inzakt. Andere switch geprobeerd, maar dit geeft hetzelfde resultaat.

Gekeken of er een storing of werkzaamheden zijn in mijn regio, is niet het geval. Frappant is wel dat als ik de service tool gebruik er een melding in beeld komt dat “wegens een technische storing” mijn probleem niet opgelost kan worden.

Met mijn compleet abbo nooit dit probleem gehad maar ik kan helaas niet terug.

Wie heeft een of dé oplossing?

Heeft u deze in huis?

 


Heeft u deze in huis?

 

Nee, ik werk bekabeld. Gewoon via de Experia V10 bekabeld naar een switch waaraan 3 pc's en een netwerkprinter hangen. Verder mobiele telefoons maar daar hebben we geen problemen mee. ( Tot op heden ..)


Ok. Al eens andere kabels geprobeerd? 


Ok. Al eens andere kabels geprobeerd? 

Waar het kon wel, de kabel vanaf het modem naar de switch kan ik niet 1-2-3 even vervangen. Het vreemde is (vind ik) dat het probleem is begonnen na de overstap van KPN-compleet naar KPN-hussel.

 

Zojuist de verbindingen weer eens van de stroom afgehaald, weer opgestart en speedtest gedraaid.

Download 185Mbits - Upload 285Mbit, die zit dus zelfs ruim boven mijn snelheid.

Kwartiertje later opnieuw geprobeerd; download 3,2 Mbit en upload van 1,8.


Vanmorgen alles gedurende een half uur van de stroom gehaald. Ook de glasvezelunit van de stroom en netwerk gehaald.

Daarna alles weer aangesloten en tot nu toe werkt alles weer op volle snelheid. Begin het vermoeden te krijgen dat de glasvezelupdate die in het Husselabbo zit wellicht de oorzaak is geweest. Dat was namelijk het enige “vreemde item” wat ik kon traceren


Hoi @boyke_2014, welkom. 

Ik begrijp dat de snelheid weer op volle kracht is nu alles even opnieuw opgestart is. Fijn. Mocht de snelheid toch weer inzakken, laat het dan weten, dan kijken we er verder naar. 


Ok. Al eens andere kabels geprobeerd? 

Waar het kon wel, de kabel vanaf het modem naar de switch kan ik niet 1-2-3 even vervangen.

Maar u kunt wel tijdenlijk de een losse kabel over de vloer gebruiken. Maar goed, ik lees dat het weer werkt. Niets veranderen dan.