Ik heb een abbo van 1GB maar mijn snelheid die ik meet gaat niet verder dan 93 Mbps download en upload. Is dat niet veel te laag. Ik heb dit gemeten op mijn AppleTV, welke is aangesloten op een hub, welke ik van jullie heb gehad (Netgear). Kunnen jullie zien waar er iets mis gaat?
Beste ​
Â
Â
Mijn PC (Imac)zit rechtstreeks op de modem en de speedtest van KPN gaf een 85 download en upload. Wellicht heeft het iets te maken met een instelling in de Mac. Ik kwam via de Netwerk instelling bij Ethernet en zie dat de snelheid op 100baseTX staat. Er is een optie naar 1000baseT, maar weet niet of ik dat allemaal zomaar aan kan passen.
Â
Inderdaad ​
Â
Dank JanD. Wanneer ik voor 1000base kies wordt mijn internet verbroken. De automatische maakt amper verschil met de 100base TX. Ik laat hem daar maar op staan.
Beste ​
Succes.
Â
Dank JanD. Wanneer ik voor 1000base kies wordt mijn internet verbroken. De automatische maakt amper verschil met de 100base TX. Ik laat hem daar maar op staan.
Is de switch geschikt voor 1000Mbs? Kan je deze snelheid kiezen voor jouw iMac als je zonder switch direct aan de router aansluit?
Beste ​
Â
Goedemorgen ​
Mooi om te zien dat er al zo goed met je mee wordt gedacht, hopelijk heb je hier ook iets aan gehad? Heb je toevallig ook nog andere apparaten in huis waarmee je de internetsnelheid eens kunt meten? Op die manier kunnen we heel snel de nodige zaken uitsluiten!
Ik heb op twee plaatsen gemeten: Via mijn AppleTV (welke op een hub van KPN is aangesloten) en via mijn Mac. Zie hierboven de resultaten. Ik snap eigenlijk niet waarom deze snelheden niet hoger zijn. De kabel waarop de PC is aangesloten is een FTP Cat 6 (zie afbeelding). Ik weet niet of dat het probleem kan zijn. Te weinig verstand van...
Â
Beste ​
Â
Ik ben rechtstreeks aangesloten op het modem met de kabel die ik hierboven heb getoond. Wanneer ik de instelling van 1000baseT heb geselecteerd, wordt mijn internetverbinding verbroken. Zodra ik hem weer terugzet naar 110baseTX heb ik gelijk weer verbinding. Weet je misschien hoe dat komt?
Â
Ik ben rechtstreeks aangesloten op het modem met de kabel die ik hierboven heb getoond. Wanneer ik de instelling van 1000baseT heb geselecteerd, wordt mijn internetverbinding verbroken. Zodra ik hem weer terugzet naar 110baseTX heb ik gelijk weer verbinding. Weet je misschien hoe dat komt?
Hoeveel led lampjes branden op de LAN poort van het modem, waar je jouw iMac aansluit? Welke kleur hebben deze (Groen, Oranje)
Groen en oranje branden en de groen flikkert heel snel. En nog even een check gedaan:
Â
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.