Skip to main content

Begin december brief ontvangen dat ons glasvezel abonnement gratis zou worden verhoogd van 100 naar 200. Een en ander staat ook op de factuur aangegeven.

 

Alleen tot op heden is de snelheid nog steeds hetzelfde 

 

gr Detlef Kroeze 

@DetlefKroeze Heb je al eens je router/modem opnieuw opgestart? Dus even 30sec van het stroom?


Welkom op het forum @DetlefKroeze, het herstarten van het modem kan inderdaad helpen als de snelheid nog niet merkbaar verhoogd is. Heb je dat inmiddels gedaan, is de snelheid daarna hoger?

Als het nog niet hoger is, kan je er dan ook meer over vertellen? Hoe meet je de snelheid bijvoorbeeld, is dat via een kabel of via Wifi? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt.


Kreeg vandaag een mail van XS4All (lees KPN) dat mijn snelheid binnen 7 dagen zou worden aangepast. 


Hier hetzelfde. In december brief van XS4All gehad dat snelheid binnen een maand gratis verhoogd zou worden, zou mail krijgen als het gebeurd was.. Na 6 weken nog niets gehoord. Klacht ingediend via website KPN, vorige week gebeld dat het uitgezocht zou worden, afgelopen maandagochtend mail gehad dat de snelheid naar 1000 Mb/s was verhoogd. Tot de verhoging van 200 naar 1000 had ik op mijn laptop met ethernet bij snelheidstesten (Ookla, KPN en Nperf) altijd 200-210 download en 200-260 upload, nu zeer wisselend tussen 150-250 download en upload. Router diverse malen herstart (laatste keer uur uitgelaten), helpt niets, snelheid lijkt alleen maar slechter te worden. Wat gaan we hier aan doen?

 

NB. Als ik in MijnKPN kijk staat er dat ik nu abonnement voor 1000 MB/s up en down heb. Ik kan niet verlagen naar 200 voor een lagere abonnementsprijs. Als ik abonnement voor 200 aanklik staat er dat ik kan verlagen voor dezelfde abonnementsprijs en dat ik daarna nooit meer terug kan naar 1000. Wat is dat voor lariekoek?


Kreeg vandaag een mail van XS4All (lees KPN) dat mijn snelheid binnen 7 dagen zou worden aangepast. 

Dan ga ik er vanuit dat de snelheid dan verhoogd zal worden. Mogelijk was er een vertraging met het verwerken van de technische aanpassing, waardoor je dat bericht nu krijgt.