Skip to main content
Antwoord

Snelheidsverhoging naar 200 Mbit administratief doorgevoerd maar haal het niet

• July 14, 2025
  • 3 reacties
  • 48 keer bekeken

Helaas is de gratis upgrade naar 200 mbit bij mij ook nog niet doorgevoerd, ondanks dat het op de factuur staat en begin vorige maand al in had moeten gaan. Ik heb meermaals met de helpdesk gebeld en men bevestigde dat het al zou moeten werken, maar de eerste keer werd de mobiele telefoonverbinding “opeens” verbroken na allerlei testjes op afstand zonder succes (waarschijnlijk wist de medewerker niet meer wat hij ermee aan moest en was ik slecht voor zijn statistieken). Dat gesprek van plm. 30 minuten mocht ik dus weer opnieuw doen...  

De tweede keer (na ongeveer net zoveel tijd) was de conclusie dat ik maar een monteur moest laten komen (via de website moest ik dat zelf aanvragen). Het risico bestaat dat er dan kosten aan zitten, want “dat is aan de monteur” en garantie op een oplossing krijg je niet. Dat voelt niet bepaald als een fijne optie.

Op zich is 100 mbit voldoende, want daar heb ik destijds voor gekozen. Maar als je dan blij wordt gemaakt met een dode mus en zo vreselijk slecht geholpen wordt door de helpdesk (beide medewerkers kenden dit probleem niet, terwijl deze thread aangeeft dat ik niet de enige ben), dan begint dat cadeautje opeens te voelen als een reden om een andere provider te zoeken.

Mocht hier iemand zitten die werkelijk kan helpen, dan graag! 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Beste antwoord door BobK82

Hoi Sanne,

Inmiddels ben ik erachter wat het probleem was en het blijkt toch aan mijn thuis infrastructuur te liggen. Ik dacht dat mijn normale werkkamer op één GB-router na rechtstreeks op de modem aangesloten zat (en die router heb ik er ook even tussenuit gehad om te testen). 
Maar na nog eens in de meterkast gekeken te hebben zaten sommige lijnen op een 100 mbit switch en dat bleek nou net ook voor de kabel te gelden die naar mijn werkkamer gaat en waarop ik heb getest. Rechtstreeks met een laptop op de modem behaal ik wel de juiste snelheid. Toch m'n eigen schuld dus, maar ben blij dat het nu verklaard is!

3 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@BobK82 en welkom bij de KPN Community! 

Niet handig dat je de snelheid niet haalt, dus goed dat je je vraag hier stelt. Ik ben benieuwd, de snelheid die je nu meet is via een bekabelde internetverbinding gemeten en niet via de wifi? 
In ons check je snelheid topic kun je ook nog een aantal tips vinden over het behalen van de juiste snelheid. 

Mocht dat niet helpen, wil je dan laten weten wat er via een rechtstreeks bekabelde speedtest gemeten is? Ook hoor ik dan graag wat je precies al geprobeerd hebt.
Dan val ik niet in herhaling!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • July 19, 2025

Hoi Sanne,

Inmiddels ben ik erachter wat het probleem was en het blijkt toch aan mijn thuis infrastructuur te liggen. Ik dacht dat mijn normale werkkamer op één GB-router na rechtstreeks op de modem aangesloten zat (en die router heb ik er ook even tussenuit gehad om te testen). 
Maar na nog eens in de meterkast gekeken te hebben zaten sommige lijnen op een 100 mbit switch en dat bleek nou net ook voor de kabel te gelden die naar mijn werkkamer gaat en waarop ik heb getest. Rechtstreeks met een laptop op de modem behaal ik wel de juiste snelheid. Toch m'n eigen schuld dus, maar ben blij dat het nu verklaard is!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah dat was het dus. Fijn dat het opgelost is en bedankt voor het laten weten! 😄 Geniet van de snelheidsverhoging! 🎉