Skip to main content
Antwoord

Snelheidsverhoging nog niks van vernomen na aankondiging in april

• May 22, 2025
  • 12 reacties
  • 92 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Op 18 april kreeg ik een brief ,mijn internetsnelheid zou gratis worden verhoogd van 100 naar 200 . Ik wacht nog steeds op de mail, of het nog komt? Blij maken met een dode mus?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Citroentje en ​@Blauwtong. Goed dat jullie dit melden! We kregen meer meldingen over dat het in sommige gevallen langer duurde dan gepland, maar inmiddels zouden alle snelheidsverhogingen erdoor heen moeten zijn. 

Als je in je MijnKPN kijkt, zie je daar de verhoging dan ook terug? 

Zo niet, vul dan je communityprofiel zo volledig mogelijk aan. Als jullie hier een seintje geven wanneer dit gedaan is kijk ik mee!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

• Deelnemer
  • May 22, 2025

Dat geldt ook voor mij.  Nooit meer iets over gehoord.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 23, 2025

Hi ​@Citroentje en ​@Blauwtong. Goed dat jullie dit melden! We kregen meer meldingen over dat het in sommige gevallen langer duurde dan gepland, maar inmiddels zouden alle snelheidsverhogingen erdoor heen moeten zijn. 

Als je in je MijnKPN kijkt, zie je daar de verhoging dan ook terug? 

Zo niet, vul dan je communityprofiel zo volledig mogelijk aan. Als jullie hier een seintje geven wanneer dit gedaan is kijk ik mee!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 23, 2025

Hallo Sanne, 

Er is dus nog niets veranderd, nog steeds de 100 mb snelheid. In Mijn KPN is ook geen verhoging terug te vinden. Modem tig keren opnieuw opgestart  Intussen mijn profiel aangevuld dus ik ben benieuwd .

• Deelnemer
  • May 23, 2025

Dag Sanne, nee. Ook hier geen enkele wijziging; nog steeds 100Mb. Klantnummer en info aangevuld.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank beiden! Ik heb navraag uitstaan hiervoor. Zodra ik reactie heb laat ik het hier weten!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Citroentje en ​@Blauwtong! Ik heb net bericht gekregen dat het wordt opgepakt dus ik hoop dat jullie in de loop van de komende week bericht krijgen. 

• Deelnemer
  • May 26, 2025

Inderdaad, bericht gehad en snelheid aangepast!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 27, 2025

​@Sanne van KPN ,

Ook hier is de snelheid aangepast , waarvoor dank. Wat echter opvalt dat op mijn pc bij gebruik van verschillende speedtest prog,s zoals Ookla en KPN en nog zovele, de nieuwe snelheid wel  200 MB haalt.

Doe ik hetzelfde bedraad op de KPN TV box (de nieuwste) kom ik niet verder dan 90 MB. Dat is wel vreemd. Ook een speedtest op mijn tv een LG oled haalt maar 90 MB. Utp aansluitingen wisselen op het modem de box 12 maakt geen verschil. Ik denk dan aan de netwerkadapters die in de tv box en de tv zitten , dus dat die een slechts 100MB type zijn??

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 27, 2025

Nog even als aanvulling op mijn bericht. De 90 MB is op zich voldoende voor tv kijken en  netflix of videoland dat werkt wel. Maar ik zie op de specificaties van de tv box+ dat de ehternetadapter maar 10-100 MB is, dus ligt hier de verklaring van die 90 MB?

• Deelnemer
  • May 27, 2025

Nog even als aanvulling op mijn bericht. De 90 MB is op zich voldoende voor tv kijken en  netflix of videoland dat werkt wel. Maar ik zie op de specificaties van de tv box+ dat de ehternetadapter maar 10-100 MB is, dus ligt hier de verklaring van die 90 MB?

Hier is in een andere community al heel veel over geschreven. Conclusie: 90 MB is de max.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 27, 2025

Dank voor je antwoord Blauwtong. Ik had dat nog niet gelezen. Inderdaad dat is dus de bottleneck.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat het al rond is en bedankt voor het terugkoppelen beiden! 😄 Excuses dat het langer duurde dan gepland. 

Ook fijn dat er al duidelijkheid is wat betreft de snelheid op de ontvanger. 
Mocht een van jullie in de toekomst nog ergens vragen over hebben, maak gerust een topic aan hier! 

Geniet van de hogere snelheid! ✨