Skip to main content

Dag forum,

Ik verblijf in een recreatiewoning waarbij ik een Sneller Buitengebied 4G-oplossing wil gebruiken om zo internet te hebben. De woning heeft geen kabelverbinding dus ben ik afhankelijk van een draadloos netwerk. De installatie instructies die ik meekrijg geven aan dat ik een werkende Experia-box nodig heb om de 4G-verbinding tot stand te kunnen laten komen, maar dat lukt dus niet omdat er dus geen internetkabel in de woning ligt.

 

Mijn vraag: kan ik het Sneller Buitengebied 4G-simkaartje met een eigen 4G modem gebruiken zodat ik niet afhankelijk ben van een Experia Box?

 

Mvg,

Jan

De simkaart is in ieder apparaat met 4G mogelijkheden te gebruiken (alleen bij telefoons mag dat niet). Je kan ook gewoon de een USB 4G modem in de USB poort experia-box insteken en USB backup activeren. Dan kan je andere apparaten of met wifi of via LAN kabel met de experia-box verbinden. Een loze CAT6 kabel kost nog geen 3€.


4G buitengebied werkt niet zonder een vaste verbinding. Die gegevens die de v10 nodig heeft om de 4G ondersteuning erbij te gebruiken worden verstuurd via het vaste net.

Wel raar. In de kpn administratie staat dus dat er wel een vaste verbinding is, want anders was je abonnement niet doorgekomen. Mogelijk een paaltje buiten het huisje?

Bij 4G internet sluit je de v10 aan op de vaste aansluiting en het 4G modem weer op de v10 volgens de instructies. Anders gaat het niet werken.

 

Er is maar één provider met een propositie voor 4G internet voor gebruik thuis zonder dat er een vast punt nodig is. Wel is de voorwaarde dat je het gebruikt via de dichtstbijzijnde mast. Even meenemen naar de andere kant van het land, of zelfs maar enkele kilometers verderop, is niet aan te raden. Dan werkt het niet. Odido 4G voor Thuis.


@PeterG Ik weet niet hoe de situatie now is bij Odido, maar voor ongeveer 10 jaren had ik 4g thuis met optie 4g buitenrouter. Dus ik kreeg 2 simkaarten en 2 Huawei routers, 1 voor thuis een 1 voor onderweg 

 

 


@PeterG Ik weet niet hoe de situatie now is bij Odido, maar voor ongeveer 10 jaren had ik 4g thuis met optie 4g buitenrouter. Dus ik kreeg 2 simkaarten en 2 Huawei routers, 1 voor thuis een 1 voor onderweg 

Vreemd, want de 4G buitenrouter van Odido is een router die bij het "snelle" 4G Thuis abonnement hoort en wordt door een monteur van Odido buiten aan de gevel bevestigd. Dat is dus geen tweede router.

Zie ook de pagina van Odido waar PeterG een linkje naar plaatste.


@wjb  Een liefhebber van chinees it-product gooit nooit zijn rommel weg, ik weet nog welke ik hadden

https://tweakers.net/pricewatch/481179/huawei-e5186s-22a-wit/specificaties/

https://www.routershop.nl/huawei-e5577-320-4g-mobiele-wifi-hotspot-mifi/pid=69516

In mijn wachtwoordmanager zijn nog steeds hun wachtwoorden opgeslaan

Â