Skip to main content

Hier ligt een telefoonkabel met 2 koperdraadjes. Deze is op de DSL ingang van een V10 modem aangesloten. Ethernet kabel aanwezig tussen V10 modem en desktop PC. De gemeten downloadsnelheid (middels Ookla) is mede vanwege de afstand tot de wijkcentrale, slechts 8,5 Mb/s. Het upgrade pakket van KPN besteld, met een 4G modem als toevoeging, om 15-25 Mb/s te kunnen halen. Alles correct geïnstalleerd - desbetreffende lampjes branden allemaal - en bevestigingsmail van KPN ontvangen dat dat ook van die zijde alles klaar voor gebruik is. Opnieuw gemeten met Ookla en nog steeds 8,5 Mb/s.

Derhalve geen enkele verhoging van de oorspronkelijke waarde! KPN storingsdienst gebeld maar men kon niets abnormaals zien.

Vraag: Is het mogelijk dat de gebruikelijke speedtest een eventuele verhoging eenvoudigweg niet kan meten vanwege het ‘hybride karakter’ van de nieuw ontstane internetverbinding?

 

Ondertussen ben ik gebeld geworden door een monteur van de KPN. Hij kon op afstand zien dat het 4G modem niet functioneerde. Gedurende 5 seconden drukken met het einde van een opengevouwen paperclip op het minuscule “Reset” knopje aan de achterkant deed echter wonderen……..

Mijn toen opnieuw gemeten downloadsnelheid was verhoogd van 8,5 Mb/s naar 58,5! Daar ben ik erg  content mee en het beantwoordt aan de toegezegde mogelijkheden.


Hoi @DiedKaa, top dat het inmiddels al opgelost is. Mocht je nog weer vragen krijgen, laat het dan weten. Goed weekend.