Skip to main content

Beste KPN,

Ik woon in een zgn ‘buitengebied’(wat heet: ik sta in 15 fietsminuten in het centrum van Utrecht), en onze internet/televisie aansluiting loopt nog via de telefoonlijn. Wat moet ik doen om hier een beetje behoorlijke aansluiting te krijgen? Glasvezel hoeft niet eens, ik ben al blij met kabel. We zitten al zowat 20+ jaar bij KPN, en willen daar graag blijven, maar deze snelheid is soms echt niet te doen…

4G versterkers e.d. heeft niet zoveel zin - ook het 4G netwerk heeft precies bij ons huis een ‘gat’ (vaak net 1 streepje bereik). Toch maar aan de satelliet anders?

Ha @Ernst-Jan, dank! Alleen, ik dacht die dLan adapters alleen werken als het dezelfde groep is, van de stoppenkast? Dus niet het hele lichtnet, maar per groep - en ik heb in de stoppenkast (waar ook het modem en de hele boel zit) een beperkt aantal stopcontacten. Of zijn er ook adapters die op het hele interne lichtnet werken? (En nu maar hopen dat Joep1965 niet op tilt slaat idd)


Wat bij de 4G modem ook nog voorkomt is dat de Sim-kaart in het 4G kastje geen goeie connectie maakt. Daarom is het misschien een idee om de stroom eraf te halen Sim-kaart eruit te halen en opnieuw te plaatsen en aan te drukken. 

Als dat zo is, dan heb je niet 1 blauw ledje 4G ontvangst zoals door de opsteller van deze post gemeld. Dan brandt de 4G led ook niet blauw maar rood.

Hij word rood als de Sim-kaart er verkeert in zit dat is heel iets anders. En de manier die ik beschreef heeft 3-4x ervoor gezorgd dat de 4G booster ineens wel uitgelezen kon worden, wat nu ook niet het geval is. Dus de kans is groot dat hij nu helemaal geen snelheid toevoegd.


Ha @Ernst-Jan, dank! Alleen, ik dacht die dLan adapters alleen werken als het dezelfde groep is, van de stoppenkast? Dus niet het hele lichtnet, maar per groep - en ik heb in de stoppenkast (waar ook het modem en de hele boel zit) een beperkt aantal stopcontacten. Of zijn er ook adapters die op het hele interne lichtnet werken? (En nu maar hopen dat Joep1965 niet op tilt slaat idd)

Ik heb erg gelachen om de opmerking van @Ernst-Jan want hij weet dat ik geen fan ben van draadloze verbindingsets.  Ik zou zeggen probeer het en misschien heb je geluk. Scheelt veel boorwerk en ander gedoe. Terugsturen binnen 14 dagen kan altijd nog. Ga wel voor de Devolo type 1200!!


Overal groene lampjes in huis, jahoe! De SuperWiFi beneden gezet ipv boven - bedacht dat het wellicht de constructie van de badkamer is die voor storing zorgt: dat klopt! En verder een nieuwe switch, en alle snoeren/stopcontacten opnieuw ingericht - alles nu aan in het KPN stroomadapter gehangen met een enorme stekkerdoos. En het 4g modem toch nog weer elders geplaatst - upload nu van 10.8 naar 25.4 (met netwerkkabel er in zelfs naar 28.4!!!) en download van 0.7 naar 0.8 - maar met netwerkkabel naar 2.8

En dan maar hopen dat er OOIT alsnog kabel/glasvezel komt - of dat Tesla ding ietwat geodkoper wordt, ;-)

HEEL ERG BEDANKT allen, so far nog even geen buitenantenne, maar die optie houd ik in gedachten.


Overal groene lampjes in huis, jahoe!

Hier ook. Je kan 's nachts zo naar de koelkast lopen zonder het licht aan te doen 😊


Ah top! Mooi opgelost :grin:
Mocht je nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen dan weet je ons te vinden!