Skip to main content
Beantwoord

Sneller internet of phising?

  • February 3, 2020
  • 5 reacties
  • 56 keer bekeken

rodeon
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Ik kreeg kortgeleden bovengenoemde email. Omdat ik erg wantrouwend ben heb ik de email uitvoerig bekeken en kon alleen maar concluderen dat deze inderdaad van KPN afkomstig was, dus heb op de knop geklikt om een afspraak te regelen met die monteur. Inmiddels zijn meer dan 3 weken verstreken, dus heb telefonisch contact gezocht met KPN. Daar vertelde een medewerker dat hij niets wist van deze actie en dat het hoogstwaarschijnlijk om een phishing-email gaat… daar schrok ik van en ben gaan googlen om vast te stellen of en zoja welke eventuele risico’s ik nu loop. Zo ben ik op dit forum terecht gekomen… en begrijp nu dat het toch om een echt bericht van KPN gaat? Ben nu in onzekerheid en zou daarom een reactie van een KPN-moderator zeer op prijs stellen!

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Beste antwoord door Erwin van KPN

Leuk je even gesproken te hebben, @rodeon .

De mail is legitiem. Daarin kan ik je gerust stellen. Helaas zijn dit soort projecten meestal niet direct inzichtelijk voor ons.

Ik kwam erachter dat jij gebruik kunt maken van pairbonding. (dubbele snelheid door een extra aderpaar te gebruiken). We hebben samen een monteur ingepland.

Jouw experiabox staat vrij ver van het is/ra punt. Ik verwacht dat de monteur hier een oplossing voor heeft maar bespreek dit even van tevoren.  Ik lees graag hoe het afloopt! :-)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 3, 2020

Welke snelheid heb je nu en wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl


rodeon
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 3, 2020

Het gaat mij in eerste instantie niet zozeer om welke snelheid ik nu heb, of zou kunnen krijgen. Mijn vraag is of de email die ik ontvangen heb, ter goeder trouw is (want een medewerker van KPN zelf zegt van niet) en of ik inderdaad binnenkort een telefoontje van een monteur kan verwachten, want de uitnodiging is inmiddels 3 weken oud en heb verder nog niets gehoord!


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @rodeon . Ik wil dit graag voor je uitzoeken. En ik hoop je daarna gerust te kunnen stellen.  Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?

 


rodeon
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 3, 2020

Hoi Erwin, ga ik doen… waar vul ik mijn profiel verder aan? Want dat bevat al een emailadres en telefoonnummer!

Heb overigens op de hierboven voorgestelde site (https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl) inmiddels het volgende gelezen: “Status Geen geplande upgrades gevonden in komende 2 maanden”… dat maakt het ontvangen emailtje nog vreemder!


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 3, 2020

Leuk je even gesproken te hebben, @rodeon .

De mail is legitiem. Daarin kan ik je gerust stellen. Helaas zijn dit soort projecten meestal niet direct inzichtelijk voor ons.

Ik kwam erachter dat jij gebruik kunt maken van pairbonding. (dubbele snelheid door een extra aderpaar te gebruiken). We hebben samen een monteur ingepland.

Jouw experiabox staat vrij ver van het is/ra punt. Ik verwacht dat de monteur hier een oplossing voor heeft maar bespreek dit even van tevoren.  Ik lees graag hoe het afloopt! :-)