Skip to main content
Hi,



Anderhalve maand geleden kreeg ik vanuit de postcode-check de melding dat ik mijn DSL snelheid van 100/10 naar (max) 200/20 kon upgraden d.m.v. het toevoegen van het "Sneller Internet tot 200/20" product voor 8,99 per maand extra. "Wil ik hebben!" dacht ik bij mezelf. Ingelogd op MijnKPN, product toegevoegd en klaar om met het gezin op vakantie te gaan 😉 Wat is nu het probleem; je raadt het al, mijn snelheid komt momenteel niet boven de 100/30.











Heb getracht e.e.a. aan huiswerk voor te bereiden (met dank aan o.a. dit topic https://forum.kpn.com/internet-9/sneller-internet-is-niet-sneller-460734)



* Allereerst is het denk ik de vermelding waard dat ik een vrij oud abonnement heb, namelijk "Alles-in-1 Standaard" wat nog uit 2012 stamt. Destijds zat daar een limiet van 100/10 op als ik mij niet vergis.



* Mijn Experia box is gaandeweg wel geupgrade naar v10. Ik ben echter niet zeker van de kwaliteit van de kabel die rechtstreeks vanuit de grond de Experia box in gaat.







* De status van de connectie in de ZTE beheer-app geeft het volgende (waaruit blijkt dat de eerder genoemde 100/30 lijkt te kloppen).







* Er zit momenteel een "3Com Switch 5" tussen mijn PC en de Experia box. Beide kanten zit wel cat5e kabel tussen, maar het arme beestje kan maar tot 10/100 aan. Resultaat is een 100Mbps verbinding met mijn reguliere bekabeling. Ik heb echter wel geprobeerd om direct met een cat5e kabel op de Experia box verbinding te maken en dat levert netjes een 1Gbps connectie op. De switch is destijds overigens aangeleverd door KPN, ik vermoed dat deze ook aan een upgrade toe is.









* Fourstack geeft het volgende:





* MijnKPN geeft het volgende:













Samengevat vermoed ik dat de volgende zaken zouden kunnen spelen:

* Mijn abonnement is niet toereikend (wat ik vreemd zou vinden, omdat de upgrade wel als los product toe te voegen is).

* De kwaliteit van de kabel die vanuit de grond direct in de Experia box gaat is niet voldoende.

* Er zit misschien iets niet lekker in het wijkpunt (maar daar houdt mijn kennis echt op).

* Iets anders.



Kunnen jullie mij verder helpen?

Alvast bedankt!



Groet,

Johan
Beste @frobsie



Ik zie dat je geen Pair Bonding hebt. Je hebt koper Line 1 maximaal 111 Mbit/s.

Om 200 Mbit/s te kunnen krijgen moet je Pair Bonding hebben. Ik heb Pairbonding:



Op Line 1 en 2 heb ik samen 222 Mbit/s. En bij Pair Bonding zit het namelijk zo aangesloten:



Daarom begrijp ik wel dat je geen 200 Mbit/s kan krijgen. Dit moet door een monteur gemaakt worden.



@frobsie, zou je je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kan een KPN medewerker dit voor jou regelen.
@Dennis Schreve Bedankt voor de uitleg. Ik heb mijn profiel aangevuld met de gevraagde gegevens.



Groet,

Johan
@Dennis Schreve Bedankt voor de uitleg. Ik heb mijn profiel aangevuld met de gevraagde gegevens.



Groet,

Johan


Graag gedaan @frobsie, hopelijk kan er een KPN medewerker gratis een KPN monteur laten komen om de verbinding aan te sluiten op Bonding VDSL. Dat wordt 1 lijn 2 lijnen zoals je al dit in de foto hebt kunnen zien. 🙂
Hoi @frobsie . Fijn dat jij en @Dennis Schreve al het nodige voorwerk hebben gedaan.

Je lijn kan ik omzetten naar pairbonding. Bij pb is er altijd sprake van een monteur (gratis).

Die wil ik graag met jou inplannen. Ik werk morgen van 10:00 tot 16:30 en wil je dan even bellen. Wanneer schikt het?

Mocht je een bepaald contacttelefoonnummer hebben, geef dat dan even aan in je profiel ( vrije invoerveld )
@Erwin_ Dank voor de reactie. Ik ben telefonisch bereikbaar op het nummer wat in mijn profiel vermeld staat.



Groet,

Johan
Hoi Johan. Ik zal later vanavond een poging doen en anders bel ik je volgende week!
@Erwin_ We zijn inmiddels een week verder. Heb je de mogelijkheid om op korte termijn e.e.a. af te spreken?
Die switch moet je er maar eens gauw uitgooien. Leuk om die nog ergens aan de buitenkant van je netwerk te gebruiken, maar niet net naast de Experiabox in de meterkast 😂
Dank voor het seintje, @frobsie . Je was even aan mijn aandacht ontsnapt, excuus daarvoor.

Gelijk maar even spijkers met koppen .. We hebben zojuist een monteur ingepland. Laat je tzt weten hoe het afloopt en of de snelheid naar wens is? 🙂
@Erwin_ Dank voor het belletje, ik laat tegen die tijd nog even weten of het allemaal gelukt is.