Skip to main content
Beste Robin,



Ik lees net het bericht van dhr Doelman waarbij je aangeeft dat zijn profile op 8b staat en dit moet worden omgezet naar minimaal 17a!

Begrijp ik het goed wordt op deze manier de maximale te halen snelheid beperkt gehouden ?

Ik heb namelijk een V9 modem bonded pair aangesloten waarbij mijn snelheid langzaam maar zeker inzakt. Iedere keer als de modem wordt herstart begint hij rond de 44 mbit na verloop van tijd zakt hij in elkaar tot ongeveer 32 mbit en kan ik weer aan de gang.

Volgend een KPN monteur is het momenteel vanwege de slechte infrastructuur niet mogelijk om tv te kijken via deze verbinding.

Komt dit door deze instelling ????



Een 2e vraag is dat KPN momenteel bezig is om de kabelverdeelkast 100 m eter van mijn woning te vervangen door een nieuwe kast welke met een glasvezel zal worden gevoed houdt dit in dat al de aansluitingen op deze kast ook glasvezel krijgen of blijven deze koper met meer snelheid?



ik hoor graag van je,

Gert Klijnhout.



Configuration ModeAutoCurrent UpLinkVDSLTypePPPoAConnection NameInternetPVC8/48NATEnabledIP0.0.0.0IPv6 LLAIPv6 GUADNS0.0.0.0/0.0.0.0/0.0.0.0Connection StatusUnconfiguredDisconnect ReasonOTHEROnline Duration0 sec

TypePPPoEConnection NameInternetNATEnabledIP77.164.72.181IPv6 LLAIPv6 GUADNS195.121.1.34/195.121.1.66/0.0.0.0Disconnect ReasonOnline Duration989709 sec

TypePPPoEConnection NameInternetNATEnabledIP0.0.0.0IPv6 LLAIPv6 GUADNS0.0.0.0/0.0.0.0/0.0.0.0Connection StatusUnconfiguredDisconnect ReasonOTHEROnline Duration0 sec

LINE IDLINE 0Link StatusConnected Showtime Start11 days: 10 hrs: 57 min: 38 secModulation TypeVDSLActual Rate (Up/Down)2512/19925 kbpsAttainable Rate (Up/Down)2742/21745 kbpsNoise Margin (Up/Down)5.9/5.6 dB Line Attenuation (Up/Down)10.6/25.5 dB Output Power (Up/Down)5/18.4 dBm Data Path (Up/Down)Interleaved/InterleavedInterleave Depth (Up/Down)23/359Interleaving Delay (Up/Down)8/16 msINP (Up/Down)2/4 symbolsFEC (Up/Down)1201/156035CRC (Up/Down)0/1657Profile8bLINE IDLINE 1Link StatusConnected Showtime Start11 days: 10 hrs: 57 min: 47 secModulation TypeVDSLActual Rate (Up/Down)2426/19171 kbpsAttainable Rate (Up/Down)2683/21274 kbpsNoise Margin (Up/Down)5.8/6.1 dB Line Attenuation (Up/Down)10.4/25 dB Output Power (Up/Down)4.1/18.5 dBm Data Path (Up/Down)Interleaved/InterleavedInterleave Depth (Up/Down)30/345Interleaving Delay (Up/Down)8/16 msINP (Up/Down)2/4 symbolsFEC (Up/Down)8337/93455CRC (Up/Down)0/1580Profile8b



admin: eigen topic aangemaakt. Orginele topic

Hoi @Gert Klijnhout . Welkom op het forum. Ik kan me heel goed voorstellen dat je benieuwd bent naar de mogelijkheden.

Het topic waarin je reageerde is al weer wat ouder. Ik heb je naar een nieuw topic verplaatst en kijk graag met je mee.

Zou je je profiel kunnen aanvullen en mij een seintje geven? Dan kijk ik wat er realiseerbaar is.

Verder is KPN bezig om veel huishoudens van sneller internet te voorzien. Via deze site kun je een postcodecheck doen. Ik hoop dat er bij jou ook een upgrade komt. Verder is er misschien iets te doen aan de stabiliteit van je huidige lijn, maar dan moet ik dus eerst je gegevens hebben 🙂
Beste Robin,







Een 2e vraag is dat KPN momenteel bezig is om de kabelverdeelkast 100 m eter van mijn woning te vervangen door een nieuwe kast welke met een glasvezel zal worden gevoed houdt dit in dat al de aansluitingen op deze kast ook glasvezel krijgen of blijven deze koper met meer snelheid?



ik hoor graag van je,

Gert Klijnhout.





Beste Gert: Om je tweede vraag alvast te beantwoorden. Als een kabelverdeler wordt omgebouwd dan krijgt deze inderdaad een glasvezelverbinding vanuit de centrale. De switch in de telefooncentrale waarmee je nu verbonden bent wordt dan verplaatst naar die kast. De verbindingen vanuit de kast naar de woningen veranderen niet en blijven dus van koper. Bij koper is de afstand tot de switch van KPN van groot belang voor de snelheid. Doordat die switch in de kast komt te staan (en wordt gevoed met een glasvezelverbinding zonder noemenswaardig snelheidsverlies) wordt de koperverbinding die jij hebt ineens aanzienlijk korter en daarmee aanzienlijk sneller. Als jij binnen 400 tot 600 meter van de kast woont en daar ook op bent aangesloten kan je snelheid omhoog naar 111 Mbit, of met de nieuwste techniek naar 200 Mbit.

Maar dat is dus nog steeds via de koperverbinding.

Glasvezel tot in de woning wordt FttH genoemd en dat is waar KPN de komende drie jaar ook heel druk mee bezig zal gaan in Nederland.
We hebben niks meer gehoord en ik ga er van uit dat je op dit moment voldoende weet. Zo niet, laat het weten!