Skip to main content

Kan KPN eindelijk eens stoppen met de waardeloze updates voor de Experiabox 10 ?

Sinds de laatste update van de Experiabox krijg ik mijn Solax wifi dongle met geen mogelijkheid meer verbonden met internet

Ik lees op het forum meerdere klachten van KPN klanten met diverse aparatuur, kom eens een keer met een zinnige oplossing

Hoi @Henry7581, klopt het als ik zeg dat het om de omvormer gaat voor de zonnepanelen? Waar loopt je fout? Krijg je een foutmelding of dergelijke? 

Updates zijn wel nodig om het modem te verbeteren, maar snap heel goed dat je baalt als dit een gevolg is ervan. Hopelijk kunnen we de oplossing vinden. 


Het gaat inderdaad om een omvormer voor zonnepanelen die middels een wifi dongle verbonden is met internet

Telkens na een update van de experiabox heeft deze geen verbinding meer met internet. Als ik de dongle opnieuw met de Experiabox wil verbinden lukt dat dus niet meer, als ik de hotspot van mn iPhone aanzet en de dongle daarmee verbind is dat geen probleem

Enigste wat helpt is de Experiabox terugzetten naar fabrieksinstellingen :confounded:

Heb al diverse keren hier contact met de klantenservice overgehad, telkens wordt je afgewimpeld met advies dat de leverancier van de zonnepanelen dit moet oplossen terwijl KPN voor het probleem zorgt :frowning2:

Ook krijg ik het advies een lan kabel te gebruiken, helaas is dit niet mogelijk te realiseren

Ben van mening dat KPN dit moet oplossen, hoe dan ook ?

Op het forum lees je tientallen klachten van andere klanten met diverse verbindings problemen van soortgelijke aparatuur

Hopelijk komt hier ooit een oplossing voor


Ik begrijp goed dat het balen is. Wij moeten natuurlijk wel gewoon de Experia Boxen blijven updaten om mee te gaan met de tijd. Als dit gebeurt en de omvormer stopt er mee is dat niet fijn. Dat apparaat reageert dus anders dan gehoopt. Er zijn zoveel apparaten en in principe zou alles moeten blijven werken, maar helaas is dat niet altijd het geval. Na een reset werkt het wel weer toch? Hopelijk blijft het de volgende keren ook werken.


Heb je een V10 of een V10a?

En heb je ook nog andere wifi toegangspunten?

Zo ja, welke?