Skip to main content

Beste KPN,

Wordt het geen tijd om Solcon te veranderen in volledig KPN. Ik ervaar alleen maar nadelen met het gebruik van Solcon met af en toe het geluk om een klein stukje innovatie te zien van jullie bij Solcon. Helaas is in het buitengebied mij de vrijheid van keuze ontnomen en waren wij verplicht uit 3 te kiezen. De grotere partijen niet meegenomen en dat in 2020.

Solcon is al KPN, waarom niet de stap nu helemaal KPN of mensen de keuze geven om KPN middels Solcon te kiezen of te behouden.

Solcon loopt in vergelijking met KPN enorm achter en veel van de voordelen worden ons als gebruikers gedwongen ontnomen en dat hoort niet thuis in 2020.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 

Hallo @MXJ , je kunt er voor kiezen over te stappen naar KPN als je contract-vrij bent.

 


Hallo @MXJ , je kunt er voor kiezen over te stappen naar KPN als je contract-vrij bent.

 

Beste @JanD

Geldt dit ook voor het buiten gebied? 

Wij hadden namelijk alleen keuzen uit 3 aanbieders. Openblijft nu staan waarom Solcon wel 100% KPN-onderdeel is, maar beide partijen ervoor blijven kiezen om geen gelijkwaardige pakketten aan te bieden. 


Beetje geneuzel dit.

Gall & Gall is van Albert Heijn, maar beide winkels hebben niet bepaald hetzelfde aanbod.

De zorgverzekering van Nationale-Nederlanden is van CZ, maar beide verzekeringen verschillen in de aanvullende pakketten.

SNS, Regiobank en ASN zijn alledrie van de Volksbank, maar hebben elk hun eigen aanbod aan bankzaken.

Noordhollands Dagblad en de Telegraaf zijn allebei van uitgeverij Mediahuis, maar zijn toch echt twee geheel verschillende dagbladen.

Moet ik nog even doorgaan? Soms zijn verschillende merken in de markt gezet om verschillende doelgroepen te bedienen.  


Hallo @MXJ , als je via onderstaande link kijkt kun je rechts zien of je voor buitengebied in aanmerking komt bij KPN:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/


Dit heeft niets te maken met buitengebied. Maar met glasvezel. Waarop Solcon wel beschikbaar is, maar KPN niet. Denk ik, klopt dit?

Solcon zit vaak op glasvezelprojecten van externe partijen. Daarbij moet Solcon veel huur betalen om daarop te mogen leveren. Solcon heeft hoge kosten dus. Om toch enigszins fatsoenlijke prijzen te kunnen voeren die zo ongeveer vergelijkbaar zijn met de concurrentie, word op service, apparatuur, kortingen en voordelen beknibbeld. Met soms veel storingen tot gevolg. 

KPN wil zijn eigen goede naam aan deze manier van handelen niet vuil maken, en daarom zetten ze het merk Solcon in.

Zo werkt het volgens mij. Als iemand het beter weet, dan hoor ik het graag.


Volgens mij betaal jij 20 euro per maand aan netwerk kosten of je hebt de aansluiting afgekocht. Deze lijn is het 1e jaar 'gesloten’ geweest, met enkel solcon als aanbieder. ( toen onze Noordoostpolder op dit glasvezel overging werd solcon gauw overgenomen door KPN ( iets met verlies  van veel klanten denk ik ) nu sinds dit voorjaar, is het netwerk bij ons open gegooid. onder andere ONVI bied nu ook bij ons aan.

 

ik heb even vergeleken, daar in de bebouwde kom waar er een open netwerk ligt. betaal je dus voor hetzelfde abonnement 17-20 euro per maand extra ten opzichte van de (solcon) met afgekochte aansluiting.

Ik maak hier dus op uit dat bij de ‘open’ netwerken er in de abbo prijs een vergoeding voor de netwerkbeheerder zit.  word niet vermeld op factuur natuurlijk maar is verstopt in de prijs. providers zullen dit waarschijnlijk ook niet toegeven.

 

het verbaast mij echter wel dat een kpn en andere grote aanbieders nog niet op ons open poldernetje zijn gaan aanbieden.

 

( voor april staat er een ftth upgrade op de planning bij ons. komt kpn dan eindelijk op ons “private” glasvezelneterk?)


Beste @MXJ, welkom! Het komt er inderdaad wel een beetje op neer dat het wel KPN is, maar toch ook weer onafhankelijk, zoals @P.J.M. van der Vooren uitlegt. 

Hallo @MXJ , als je via onderstaande link kijkt kun je rechts zien of je voor buitengebied in aanmerking komt bij KPN:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Heb je hier nog naar kunnen kijken? Als je op dit moment glasvezel via Solcon hebt, dan begrijp ik dat je geen ADSL neemt met een sneller internet buitengebied upgrade van zo'n 50 Mbit/s. 


Hi, 

Wij hebben ook Solcon internet glasvezel buitengebied. daarnaast ook 2 mobiele abonnementen van KPN. Ik zou ook graag overstappen naar KPN internet, maar weet niet of dat kan…Ik zou graag alles onder 1 dak willen; mobiel en internet. Vaste telefonie mogen ze houden… 

 

Vragen:

  • Kan ik dan wel in aanmerking komen voor de KPN Compleet dubbele MB’s bij mijn mobiele abonnement(en)?
  • Wanneer kan ik wel overstappen naar KPN Internet? Nooit? 
  • Ik wil 2 kids Sim Only abonnementen afsluiten voor mijn kinderen. Echter zie ik in de voorwaarden dat de MB’s dan niet in het buitenland gelden….Vreemd. Wie weet hoe het zit?

Dank voor de reacties!


Wat zegt deze site over de mogelijkheden op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen idm


 


Vreemd genoeg staat er niet bij dat we glasvezel hebben…..

 

 

 


Grappig….voordat ik over ‘moest’ op glasvezel wilde ik 4G buitengebied aanschaffen, maar daar kwam ik niet voor in aanmerking ivm >2Mbps aan snelheid. Lachen gieren brullen...not. Dit lijkt wel een strategisch opgezette actie om mensen aan het glasvezel te krijgen. Zie ik dat verkeerd? 

Kan en mag ik dit onder kartelvorming scharen? 

 

 


@Joep1965 Weet jij hoe deze instellingen aan te passen zodat het bekend is dat er wel degelijk glasvezel ligt? 

 


@Henk77  Dat glasvezel bij jouw is niet van KPN, maar zeer waarschijnlijk van de concurrent https://www.deltafibernetwerk.nl/. Dus logisch dat je daarover niks hier bij KPN vindt.


Dat klopt wel, maar zou KPN ( of andere providers) dan op z’n minst niet moeten weten dat er glasvezel ligt? Nu weet KPN het niet eens en dus kan ik niet een glasvezel product afnemen….

 

 


Ik heb geen kabel….. alleen koper en glasvezel

 


Vreemd genoeg staat er niet bij dat we glasvezel hebben…..

 

 

 


Dat kan kloppen, die site geeft alleen de KPNnetwerk verbindingen weer, geen aansluitingen van andere partijen.


Vreemd genoeg staat er niet bij dat we glasvezel hebben…..

 

 

 


Dat kan kloppen, die site geeft alleen de KPNnetwerk verbindingen weer, geen aansluitingen van andere partijen.


Ook in de Provider check staat niet dat er sprake is van glasvezel. Ziggo en andere partijen ook een check gedaan. Nergens komt naar boven dat ik glasvezel zou hebben….

Is glasvrezel geen vrij netwerk? 

 


Hallo @Henk77 

Is glasvezel geen vrij netwerk? 

Nee, dat is het niet, de eigenaar van het glasvezelnetwerk kan en mag andere partijen toelaten op het netwerk als beide partijen het over de voorwaarden eens kunnen worden.

 


Maar op een provider check site zou wel gewoon moeten staan dat solcon via glasvezel beschikbaar is met 500 mbit snelheid bijvoorbeeld. Als dat er niet op staat, dan is gewoon die site niet compleet.


Hallo @Henk77 ,

Als je bij Solcon zelf een test doet zou een glas-abo ook aangeboden kunnen worden als je glas hebt, mits de glasleverancier binnen jouw regio met Solcon samenwerkt.


@Henk77 hebben jullie zo een burgerinitiatief glasvezelnetwerk buitengebied omdat kpn te beroerd was dat zelf aan te leggen? ( gezien jij nu wel glas van Solcon hebt.. ( welke overigens 2 jaar geleden door KPN gekocht is) ( iets met buitengebied dat massaal overging van de kpn koper naar het 'private network’ glas waar solcon het 1e jaar alleenrecht qua levering heeft...))) ffkes geduld nog dan kan jij ook kpn glas thuis krijgen… ( hier heeft dat 1.5 jaar na oplevering laatste aansluiting geduurd) ( Noordoostpolder)   op fourstack krijg ik voor mijn adres wel kpn ftth.. terwijl dit geen kpn netwerk is…...


Ik heb geen kabel….. alleen koper en glasvezel

Dit is meer een clickbait en/of reclame site die ook gewoon van gangbare databases uitgaat. En klopt dus niet, in ieder geval niet bij ons.

Je moet eens gewoon nagaan waarvoor en hoe je een abo bent aangagaan. Kijk eens naar facturen b.v. En in de meterkast, grote kans dat je aan de opdruk op de glasvezelaansluiting wel kan zien waarvoor je betaald en aan wie, want nu komt het op mij over alsof je eigenlijk gewoon getekend hebt bij het kruisje. Eigenlijk is dit dus wel een goede oefening, beter laat dan nooit. Ook Solcon moet je wel iets kunnen vertellen, hoewel ze dat niet hoeven denk ik.

Vergelijk maar met dat je bij de Jumbo vragen naar waar de AH-pindakaas staat ook weinig nut heeft.


Zoals gezegd betalen we voor het hebben van de glasvezel een vaste vergoeding van eenmalig €1600 of maandelijks €12,50 (verhoogd met indexering) buiten het abonnement om. Als ik nu na 1,5 jaar alsnog wil afkopen worden de maandelijkse betaling niet in mindering gebracht op de €1600 welke je eenmalig moet voldoen. 

Ik begrijp dat je bij de Jumbo geen pindakaas van AH kan kopen, maar ik zou wel enigszins vrijheid willen hebben in mijn keuze voor een product. Ik betaal nu dus €62,50 per maand aan Solcon en €13,00 aan vastrecht is € 75 per maand…..Tevens is de service niet om over naar huis te schrijven. Om die reden liever een overstap naar een ander pakket. 


KPN is bij u gewoon niet beschikbaar dus die keuze heb je niet. Niet op glasvezel althans. KPN is wel over het koperdraadje beschikbaar. Mogelijk kun je op glasvezel wel voor caiway kiezen ofzo. Maar hoe dan ook, van dat vastrecht kom je sowieso niet vanaf.

Welke service verwacht u van solcon die u niet krijgt?