Skip to main content

Beste KPN,

Wordt het geen tijd om Solcon te veranderen in volledig KPN. Ik ervaar alleen maar nadelen met het gebruik van Solcon met af en toe het geluk om een klein stukje innovatie te zien van jullie bij Solcon. Helaas is in het buitengebied mij de vrijheid van keuze ontnomen en waren wij verplicht uit 3 te kiezen. De grotere partijen niet meegenomen en dat in 2020.

Solcon is al KPN, waarom niet de stap nu helemaal KPN of mensen de keuze geven om KPN middels Solcon te kiezen of te behouden.

Solcon loopt in vergelijking met KPN enorm achter en veel van de voordelen worden ons als gebruikers gedwongen ontnomen en dat hoort niet thuis in 2020.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 

Zoals gezegd betalen we voor het hebben van de glasvezel een vaste vergoeding van eenmalig €1600 of maandelijks €12,50 (verhoogd met indexering) buiten het abonnement om.

Dat had je nog niet laten weten in dit topic/forum of ik lees er overheen. Hoe dan ook, dit had ik al aangenomen dat het zo zat/zit. Maar aan welk bedrijf betaal je dat vastrecht? Bij ons is het een gasboer, eigenlijk verkapt de gemeentes zo bleek later.

KPN gaat kennelijk z’n vingers niet aan (onrendabel?) buitengebied branden, maar ook anderen willen geen verlies maken. Vandaar die ‘eigen bijdrage’ in veel buitengebieden als je glasvezel gebruik wilt.

Je moet hier verder niet bij KPN in welke vorm dan ook zijn, of het moet om iets mobiel gaan. Zo te zien is de DSL telefoonlijn al doodverklaard ( 0 Mbps), dus KPN is geen optie. Alleen als er op termijn kwa politiek of overnames (zie EQT KPN berichten) of deals worden gesloten. Maar voor nu uitpluizen hoe dat bij jullie in de regio in elkaar steekt. Bij ons is het bedrag 1900 euro en ik ken in ieder geval 1 gezin die met veel getier over de kwaliteit van de aanleg/glasvezel weer terug zijn gegaan op DSL, hoe snel die was/is weet ik niet. Je kan kijken wie er e.v.t. nog meer leveren over die glasvezel (kijk in meterkast wie het is, foto van FTU kastje zou helpen ), mocht het probleem bij Solcon zitten.

Er is helaas op veel locaties een min of meer lokaal monopolie op vaste verbindingen en daarboven hangen dan ook nog die Zweedse sprinkhanen (EQT).


Soms heb je geen keus. Ik heb een glasvezel aansluiting van Deltafiber en daar zit wel Solcon op maar geen KPN.