Skip to main content

Ik heb al een tijd lang issues met Sonos en KPN Experia V10 in combinatie met Super WiFi. Zowel KPN als Sonos kunnen niet vinden wat het probleem veroorzaakt. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.

We hebben vier Sonos speakers allemaal op de begane grond. Ze zitten ook allemaal op dezelfde SuperWiFi extender aangesloten. Dit kan ik zien in de thuis app van KPN. Nu gebeurt het regelmatig (lees elk uur) dat een iPhone in het netwerk geen connectie kan maken via de Sonos app met de speakers. Het kan dus zo zijn dat mijn vrouw naast me zit en wel het Sonos netwerk ziet en kan bedienen en dat ik de melding krijg ‘Er kan geen verbinding worden gemaakt met het Sonos-product’ of ‘Connect kan niet worden verbonden met Sonos’.  Ik heb niks aangepast in de router en  WiFi en internet werkt voor alles gewoon prima. Alleen dus Sonos niet. Heb al de Super WiFi extenders opnieuw geĂ¯nstalleerd, ze zitten allebei bekabeld aangesloten. De Sonos app resetten ook al geprobeerd. Dan wordt het Sonos-netwerk niet gevonden. Wacht je een half uurtje dan is het soms verholpen. 

Het komt ook voor dat je bijvoorbeeld maar 1 speaker ziet in plaats van vier. Je kunt ze dan ook niet bedienen. Wie heeft de oplossing voor mij? 

 

Dank je!

Hier exact hetzelfde probleem. Graag een oplossing


Beste @Efloor, welkom! Kan je aangeven waar je precies tegenaan loopt? Jij gebruikt de Superwifi punten ook? Welke Experia Box gebruik je? Jouw apparaten krijgen ook geen verbinding met de Sonos? Krijgen ze dat wel als je de Superwifi punten er tussenuit haalt? Wil je naast het beantwoorden van deze vragen ook jouw forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik er naar.


Beste @Marcia_ is er inmiddels bij KPN een oplossing hiervoor? Het probleem blijft bij mij hetzelfde. Ik heb inmiddels een KPN Box 12 modem ipv de Experia V10. Gezien de vele soortgelijke opmerkingen van andere klanten van jullie is dit waarschijnlijk dus geen toeval. Nu jullie meer en meer de Super WiFi promoten is de vraag hoe krijg je Sonos goed/stabiel werkend met deze extenders? Ook voor Sonos zou het lijkt mij fijn zijn als dit is opgelost, want ze krijgen meer een meer dezelfde klachten, die ook zij tot op heden niet kunnen oplossen. Ik ben benieuwd misschien firmware update of Sonos Boost?


Er is in juni een update geweest van Sonos, we hebben ervaren van klanten die toen de Sonos app van alle toestellen verwijderd hadden, opnieuw installeerden en vervolgens alle Sonos boxen opnieuw aangemeld hadden, het probleem toen helemaal niet tot in mindere mate voorkwam. Heb jij dit de afgelopen weken nog eens geprobeerd?


@Marcia_ Dank voor je reactie. Uiteraard hebben we dit na de introductie van de nieuwe app direct gedaan, maar dat heeft bij ons geen ander resultaat opgeleverd.


Ik wilde het toch even controleren.. Maar dan weet ik het niet! Ik zal dit opnieuw intern aankaarten en kom er op terug zodra ik meer informatie heb.


Hallo @Marcia_  heel graag. We hebben nu echt wel heel veel geprobeerd en zijn er al meer dan een jaar mee bezig. Wellicht een Sonos boost als het probleem bij Sonos ligt en anders iets met instellingen in de Box 12 router aanpassen, firmware update van de router en/of de Super WiFi extenders? Hoor het heel graag en je mag ons ook rechtstreeks benaderen als je wilt ipv op het forum. Als we kunnen helpen met (uit)testen doen we dat uiteraard ook graag.


Werkt sonos als je  superwifi uit zet?? Zo weet je zeker dat aan superwifi ligt. Zelf heb ik de experia wifi 2 stuks geen problemen 1 playbar  2 x play ones en 3 x boeken plank speakers van Ikea. En sonos maakt alleen met de wifibooster  van sonos een eigen netwerk. Als draadloos installatie doet maakt hij gebruik van normale WiFi netwerk dan hangt af hoe sterk singaal en instellingen die er zijn. Deed alles voor de superwifi werd geĂ¯nstalleerd?? Of er voor


Heb nog wat tests gedaan met Sonos en de KPN Box 12 router kun je op een vast kanaal instellen, maar schijnbaar wisselen de WiFi extenders (automatisch) van kanaal. Nu staan dus niet op hetzelfde kanaal meer. Ik kan de router telkens van kanaal wisselen, maar beter om de Super WiFi extenders op een vast kanaal in te stellen. Weet iemand hoe dat te doen? Dank!


Dat kan helaas niet 😞. In verreweg de meeste gevallen werkt het juist beter als je de Super Wifi hun werk laat doen en de kanalen laat wisselen waar nodig. Jammer dat dit in dit geval niet zo lijkt te zijn..


Hallo Marcia,

Dank voor je antwoord. Sonos geeft aan dat de Box 12 en de Super Wifi’s op hetzelfde kanaal moeten staan. Aangezien de Box 12 een vast kanaal heeft en de Super Wifi’s dus niet, zegt Sonos dat je hierdoor dus een probleem krijgt als je meerdere speakers in huis hebt, die verdeeld contact maken met de verschillende WiFi-punten tegelijkertijd.
 

Oplossingen wat zij nu aangeven is een Sonos netwerk maken met een speaker bekabeld (dat werkte niet goed), een Sonos Boost op de router aansluiten en daarvandaan een Sonos netwerk maken of de WiFi uitschakelen in de Box 12. Dat laatste lijkt me niet de beste optie aangezien het signaal van WiFi toch juist wordt verstrekt via de Box 12?


In dat geval zou je een Super Wifi punt naast/bij de Box 12 moeten zetten inderdaad. Ik hoor zelf goede verhalen over de Sonos Boost i.c.m. KPN, dus dit lijkt me zeker de moeite waard om te proberen!


Ik heb Sonos Boost geprobeerd, maar de problemen blijven hetzelfde. Die is retour. Compleet instabiel zo lijkt het. Moet eerlijk zeggen dat ik nu wel zo onderhand alles heb geprobeerd. We hebben ook echt geen afwijkende woning en de speakers staan binnen een straal van 10 meter van de modem vandaan (ook de boost). Wat kunnen we nog doen, Sonos moet toch gewoon normaal kunnen werken….


Ontzettend rot dat het nu nog niet optimaal werkt 😞. Ik heb het verhaal nogmaals intern doorgezet, dus zodra ik een terugkoppeling krijg, kom ik er bij je op terug.


Wat balen om te lezen dat hier nog geen oplossing voor is. 
ik ben net over van Ziggo naar KPN.

Bij Ziggo werkte de Sonos perfect nu via KPN is het 3x niks. Echt jammer wat verder zeer tevreden over het internet en de superwifi.

Ongelofelijk dat dit probleem al zo lang duurt. 


Het is de combinatie van de SuperWifi's en Sonos.  Ik heb hier een Boost en alles draait zonder problemen. Eerst met de witte KPN wifi versterkers, daarna met de zwarte ExperiaWifi's. Vervolgens TP-Link EAP245 en nu alles van AVM (Fritz!). Met al deze accesspoints 0 problemen. Trek je conclusie maar...


Mijn collega's wezen me nog op dit bericht. Kan je daar nog iets uithalen, @BasWan?


Dank je Marcia! Ik heb het uitvoerig bekeken en vergeleken met onze situatie. We hebben hier geen bekabelde Sonos en alles gaat via WiFi. De vier Sonos speakers hebben ook allemaal WM1.

Sonos geeft bij ons aan en daar blijven ze bij dat de Super Wifi’s en de Box 12 op verschillende kanalen uitzenden en dit ook wisselt. We hebben het bijvoorbeeld altijd als we van buiten naar binnen komen (van 4G naar WiFi) dan kun je alle apps gebruiken, behalve Sonos. Ook als je vanaf een andere telefoon Sonos harder of zachter wilt zetten of een andere muziekzender wilt opzetten. Speakers vallen ook zo nu en dan weg/uit. Ze staan overigens alle vier vrij dicht bij elkaar.

Ik weet het echt niet meer, maar blijf het onacceptabel vinden. 


Ja, ik kan me voorstellen dat je hier niet bepaald blij mee bent.. Het houdt hier dan voor mij wel op qua oplossingen ben ik bang 😞. Ik heb werkelijk geen idee meer wat we nog zouden kunnen proberen om dit op te lossen.


Zit dit even te lezen en ook ik heb hetzelfde probleem met mijn Sonos Beam.Ik zie ook dat er nog geen oplossing voor is.Wat gaat kpn er aan doen ??


Hoi @Duyst46 ,

Contact opnemen met Sonos
Een bezoekje aan het forum van Sonos.

Ik heb ook Sonos en KPN.
Ben vanaf de eerste dag nog geen problemen tegengekomen met mijn installatie van Sonos.


Het is de combinatie van de SuperWifi's en Sonos.  Ik heb hier een Boost en alles draait zonder problemen. Eerst met de witte KPN wifi versterkers, daarna met de zwarte ExperiaWifi's. Vervolgens TP-Link EAP245 en nu alles van AVM (Fritz!). Met al deze accesspoints 0 problemen. Trek je conclusie maar...


Geen boost, wel alles van AVM (Fritz!), icm Xs4all ftth, maar ook ik ervaar regelmatig problemen. Gelukkig niet elke keer, maar regelmatig dat er geen verbinding gemaakt kan worden met Sonos product. Vrij irritant in elk geval. Is er geen mogelijkheid op de Fritzbox om iets in te stellen? 


Ik ben 2 weken geleden verhuist, waar ik om een goede wifi dekking te willen hebben ben gaan werken met de superwifi punten van KPN, icm KPN ExperiaWIFI. Werkt uitstekend. Tot nu.

Ik ervaar exact dezelfde problemen als anderen hier in het forum met mijn Sonos Beam. Wifi werkt door de hele woning prima, behalve de Sonos. Zodra ik de Sonos bekabeld neer zet, is die uiteraard online. Maar dat is niet wat we willen. 

Het is duidelijk dat de protocollen / kanalen van het KPN wifi netwerk ervoor zorgen dat ik niet optimaal gebruik kan maken van mijn Sonos systeem. 

Bizar dat hier al een jaar over geklaagd wordt en er nog geen update is gekomen vanuit KPN om dit probleem te verhelpen. Al helemaal wanneer je nagaat dat KPN acties heeft lopen samen met Sonos. 

Wat kunnen we verwachten KPN? Gaat hier nog verandering in komen, of moet iedereen met zijn dure apparatuur en abonnementen het zelf maar zien op te lossen?


Beste @JosDeenen, welkom! Wat jammer om te lezen dat jij hier ook tegenaan loopt 😞. Ik wil meteen gezegd hebben dat zeker niet iedereen hier last van heeft. Er zijn genoeg klanten waarbij het wel top werkt. Al moet het natuurlijk bij iedereen goed werken. Heb jij het bericht in dit topic ook gelezen? Wellicht dat je daar iets aan hebt. Hoe heb jij je netwerk aangesloten? Heb je de Superwifi punten en de Experia Wifi's draadloos of bekabeld aangesloten?


Hoi @Marcia_ ,

 

Ik het dat topic zeker gelezen, uitgevoerd, maar dit werkt bij mij in elk geval niet. 

Superwifi en Experia wifi is op 1 punt na allemaal bedraad. Wanneer ik de draadloze er tussenuit zou halen, zou het dan wel kunnen werken denk je?

Â