Skip to main content

Hallo allen,

Ik probeer via een Sony Smart TV (meerdere versies) verbinding te maken met de interne Chromecast en apps zoals YouTube (direct op de TV). Dit lukt niet, omdat ik geen internetverbinding zou hebben. De TV zit via een internetkabel verbonden, Netflix doet het wel. 

Nu klopt de datum en tijd op de TV niet en ik vermoed dat dit de oorzaak is, maar die kan ik niet aanpassen omdat deze automatisch vanuit de KPN box zou moeten worden overgenomen (ik mag die instelling niet aanpassen op de TV). In andere huizen heb ik exact hetzelfde issue met dezelfde lijn aan TV's en dan gaat het altijd om KPN. Weten jullie een manier om de juiste tijd naar de instellingen van de TV te pushen?

Dezelfde TV heeft met een niet KPN aansluiting op een bekabelde manier wel altijd gewerkt. In een ander huis heeft het wel gewerkt maar nu ook niet meer en ook daar staat nu de datum en tijd verkeerd.

 

Mvg,

 

Lars

@Pelleqrini Welkom op het forum. Het probleem dat je meldt met de Sont Bravia is inderdaad een bekend Sony probleem. De datum en tijdsinstellingen moeten inderdaad juist staan om verbinding te kunnen maken met internet. Je zou in dit geval eens kunnen kijken of er een update van de tv beschikbaar is. Mocht dit niet het geval zijn, dan zou de tv eens teruggezet kunnen worden naar fabrieksinstellingen. Mocht het op die manier nog niet lukken dan zou je ook nog even dit filmpje kunnen kijken of een kijkje kunnen nemen op deze pagina. Zou je mij kunnen laten weten of het op deze manier gelukt is? 


Mijn moeder hád ook een Sony en daar kon ik indertijd wel handmatig de tijd/datum instellen. Geen idee meer hoe of waar.

Wel apart, mijn Samsung neemt de tijd en datum juist over via de internetverbinding.

Via de ontvanger van welke provider dan ook kan het niet. Het HDMI protocol ondersteunt dat gewoon niet.

@wjb heeft ook Sony Bravia. Misschien weet jij het WJB?


Ik heb de tv ondanks dat ik daar niet op zat te wachten toch maar terug gezet naar de fabrieksinstellingen en dat werkt. De tijd klopt weer en de apps hebben internet.  Hopelijk blijft dit zo, lijkt me niet echt prettig voor de lange termijn dit vaker te moeten doen. Is er nog een simpelere oplossing hoor ik die graag, in ieder geval bedankt voor jullie reacties (en weer wat geleerd).


Hoi Pelleqrini,

Ik had het zelfde probleem bij onze nieuwe Sony Oled tv. Wat Rutger al aangeeft komt het dus bij meer TV's voor, en niet alleen bij Sony tv's. Neem even contact op met Sony. Dan krijg je uitleg hoe je je TV weer goed krijgt. Het probleem is bekend bij Sony. Het heeft te maken met software van Google.  Alleen een fabrieksreset is niet voldoende omdat het probleem na een poosje weer ontstaat. Succes groeten PJ