Skip to main content

Kan ik het spamfilter van KPN gebruiken voor het ontvangen van mijn eigen e-mails via mijn eigen domain (paul@mijndomein.nl)?

 

Hallo @PaulSi , het spamfilter is geen los softwarepakket maar zit geïntegreerd in het mailsysteem van KPN, dus als je de web-mail van KPN gebruikt, gebruik je automatisch het spamfilter.

 


Je kan het dus niet gebruiken voor je eigen domein. Hoef toch ook niet? Elke web/email gister heeft toch wel een spamfilter?


Zo simpel ligt het niet. Ik maak gebruik van een eigen mailserver (Synology MailPlus). Die heeft een spamfilter maar laat veel te veel door (gem. 20/dag). Het wel een lerend systeem en vangt nu al veel meer af (sinds 25 jan al ruim 150) dan in het begin maar met regelmaat wordt ook niet spam weggefilterd. Ik kan een externe partij nemen maar dat is erg duur. Blijft alleen nog een provider over of accepteren dat er zoveel spam binnenkomt.

Het versturen loopt al via KPN omdat mijn domein anders op allerlei servers als verdacht wordt aangemerkt vanwege de IP range die KPN gebruikt. M.a.w. de IP range van KPN wordt als verdacht aangemerkt.