Skip to main content

De website www.cbs.nl (overheid) niet bereikbaar. Verschillende apparaten gebruikt, niet via vaste kabel en ook niet met wifi. Modem (Experia V8) herstart. Helpt allemaal niks.

Foutmelding:
Deze site is niet bereikbaar. Het IP-adres van de server van www.cbs.nl kan niet worden gevonden. DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Uiteraard is de website gewoon in de lucht! Gecontroleerd met mijn mobiel netwerk T-Mobile. Ligt dus aan modem!

Afgelopen weekend noodgedwongen moeten overstappen van Telfort naar KPN… dat heeft er toch niks mee te maken?!

Graag hulp.

Ligt dus aan modem!

Nee, heeft op zichzelf niets met het modem te maken. Die filtert niet op websites.

Je zou mogelijk wel een andere DNS-server kunnen instellen in de modem/router.
Die van Cloudflare of Google = 1.1.1.1  en  8.8.8.8

En de cache kunnen leeghalen van web-browsers.


Dank voor je reactie. Cache browsers had ik al geleegd. Door herstart modem is ook die cache geleegd. Andere DNS server suggesties ingevoerd in mijn Apple-settings. DHCP vernieuwd. En voila…. de site opent!!  


Inmiddels had ik ook deze hulp gevonden > https://kinsta.com/nl/kennisbank/dns_probe_finished_nxdomain/

Hoe/waar moet je andere DNS server instellen op modem/router? Heb ingelogd, maar kan het niet vinden. Zie tabbladen: WAN - LAN -WLAN

Dank Baylonia!


Zelf gebruik ik een “Telfort” Experia Box V8.
Die kan misschien net een andere interface en opties hebben dan het KPN V8 model?

Inloggen, dan bovenaan de horizontale knoppen het menu “DATA”
Dan aan de linkerkant, onderste optie “DNS en DDNS”.


Zelf gebruik ik een “Telfort” Experia Box V8.
Die kan misschien net een andere interface en opties hebben dan het KPN V8 model?

Inloggen, dan bovenaan de horizontale knoppen het menu “DATA”
Dan aan de linkerkant, onderste optie “DNS en DDNS”.

OK, gevonden, dank je.


opgelost