Skip to main content
Antwoord

Specifieke website van mijn stichting niet bereikbaar via KPN

• June 30, 2025
  • 12 reacties
  • 156 keer bekeken

Sinds gisteren kan ik een specifieke website niet meer bereiken, jarenlang gebruikt en nu ineens lukt het niet meer. Alle andere websites doen het gewoon.

Dit probleem deed zich op hetzelfde moment voor op mijn privélaptop, mijn mobiel, de laptop van mijn partner en zijn mobiel. Met mobiel internet kunnen wij beiden met onze mobiel wel de website bereiken.
Op mijn werklaptop, die ik thuis gebruik maar via een andere router, kom ik wel op die website.

Het is de website van een Stichting waarvan ik voorzitter ben, dus moet die regelmatig bezoeken.

We hebben al van alles geprobeerd, alles opnieuw opstarten, op de laptop verbinding gemaakt met een andere router, router terugzetten naar fabriekinstellingen. 

Wat kan het probleem zijn?

Beste antwoord door JHvZ

Het probleem is opgelost, op de één of andere manier was ons IP adres door de webhost geblokt. Geen idee waarom nu ineens, na jaren en jaren van het bezoeken van de site.

De reden dat ik op mijn werklaptop thuis wel op de website kwam, was omdat die verbinding via VPN gaat.

12 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 30, 2025

Beste ​@JHvZ , hoe heet die website www......?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 30, 2025

Die kan ik gewoon bereiken ​@JHvZ 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

Ja, dat is ook wat het probleem is. Wij kunnen hem thuis op bepaalde apparaten niet bereiken, en op andere wel.
En voor anderen, buiten ons huis, is het ook geen probleem.

Ik wil graag weten waarom dat is. En waarom zo ineens, jarenlang heb ik die website regelmatig bezocht en nu ineens lukt het niet meer.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 30, 2025

Op welke werkt het wel, en welke niet? Zitten die op dezelfde verbinding?

En wat zie je dan als je de website probeert te bezoeken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • July 1, 2025

Het probleem is opgelost, op de één of andere manier was ons IP adres door de webhost geblokt. Geen idee waarom nu ineens, na jaren en jaren van het bezoeken van de site.

De reden dat ik op mijn werklaptop thuis wel op de website kwam, was omdat die verbinding via VPN gaat.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@JHvZ welkom op de KPN Community! Fijn dat je de oplossing hebt gevonden en dit nog even deelt. Zoals je merkt denkt de community graag je met mee. Dank daarvoor ​@JanD  en ​@AriënC!

Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

En om dan helemaal compleet te zijn, het kwam “ineens” doordat de webhost de firewall had aangescherpt (zoals door hem verwoord).

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 2, 2025

Misschien heb je wel zitten hameren op de poorten van FTP met teveel verbindingen of foute wachtwoorden, of een website te vaak proberen te reloaden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

@AriënC  Of misschien niet en ligt het aan de website, aangezien dit de enige site waar we problemen mee hadden. Het heeft geen zin om te speculeren en mogelijke oorzaken hadden we zelf ook al wel bedacht.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 2, 2025

De webhosting kan je meer vertellen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

Dat is ons bekend.