Skip to main content
Beantwoord

Speedtest glasvezel is veel te laag

• 2 mei 2025
  • 7 reacties
  • 72 keer bekeken

Hallo, Als ik een speed test glasvezel doe komt hij niet boven de 50 mb. ik heb een V 10 modem. Kan de download snelheid aan de modem kunnen leggen.

ik heb mijn laptop bedraad en met wifi aan gesloten.

heb ook een wifi versterker op 2 meter van de laptop staan.

is er een oplossing hiervoor.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Robo4559, welkom hier.

Marlon92 schreef:

Welk abonnement heb je? Als je een 50 Mbit abonnement hebt, dan klopt het natuurlijk gewoon prima. 

Goede vraag!

Mijn advies is om zowel je modem als het glasvezelkastje 30 seconden stroomloos te maken. 

Heb je dit gedaan? Probeer dan ook onze servicetool

Lukt dat ook niet? Neem dan contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Bekijk origineel

7 reacties

• 6093 reacties
  • 2 mei 2025

Welk abonnement heb je? Als je een 50 Mbit abonnement hebt, dan klopt het natuurlijk gewoon prima. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24435 reacties
  • Antwoord
  • 2 mei 2025

Hi ​@Robo4559, welkom hier.

Marlon92 schreef:

Goede vraag!

Mijn advies is om zowel je modem als het glasvezelkastje 30 seconden stroomloos te maken. 

Heb je dit gedaan? Probeer dan ook onze servicetool

Lukt dat ook niet? Neem dan contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

• Auteur
  • Helper
  • 33 reacties
  • 2 mei 2025

Heb een 200 mb abonnement.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24435 reacties
  • 6 mei 2025
Robo4559 schreef:

Heb een 200 mb abonnement.

Dankjewel voor de toevoeging, heb je mijn adviezen ook opgevolgd? Vooral het resetten van je modem en glasvezelkastje. 

• Auteur
  • Helper
  • 33 reacties
  • 6 mei 2025

Ja heb allebei gereset. Maar de snelheid blijft hetzelfde.

• 6093 reacties
  • 6 mei 2025

Heb je gemeten met een bekabelde verbinding? Rechtstreeks bekabeld op de Experiabox? Er zit niets tussen? Geen switch, extra router of draadloze verbindingset/DVS/Powerline? 

Hoe oud is de laptop? Heeft die een eigen utp poort? Of gebruik je een usb naar ethernet adapter? 

Welke snelheid meet je op je smartphone via WiFi? 

• Auteur
  • Helper
  • 33 reacties
  • 6 mei 2025

Bekabeld is het 96 mb laptop is 5 jaar met Windows 10.