Skip to main content

Wat een slecht bedrijf. Spijt dat ik ben overgestapt.

Na ontvangst van de modem en kabels zie ik dat dit niet geschikt is voor mijn oude PTT aansluiting van 50 jaar oud. 
De monteur kwam langs om dit aan te passen. 
Omdat de oude aansluiting midden in de kamer zit, gevraagd of deze in de buurt van de TV kan worden geinstaleerd. 

Reactie: kan wel, kost €500,-. WTF. 1 gaatje in de vloer boren en de kabel verleggen.
Volgens de voorschriften mag je zelf niet aan het Isra punt sleutelen. Dus heeft KPN je in de tang.

Is oplichting hier niet op zijn plaats?

Als het contract afgelopen is, snel weer naar Delta.  

@Klaasdej Gewoon pech denk ik !?

@Klaasdej Gewoon pech denk ik !?

Dit is toch niet klantvriendelijk te noemen? En hoezo pech? Die monteur had het wel voor €500,- gedaan. 
En je mag het zelf niet doen volgens de regels. Pure oplichting voor iets dat 10 minuten werk was geweest.

Er had een andere monteur van KPN Netwerk moeten komen. Een monteur die bij nieuwe klanten de apparatuur aansluit gaat zomaar geen ISRA punt verplaatsen. Dat mag die niet doen. Heeft die meestal ook helemaal geen tijd voor. 

Ik lees "gaatje in de vloer". Kruipruimte? Dan moeten ze nog met z'n tweeën zijn ook. Een monteur die alleen is mag niet de kruipruimte in. Dat zijn Arbo voorschriften. 

Er had een andere monteur van KPN Netwerk moeten komen. Een monteur die bij nieuwe klanten de apparatuur aansluit gaat zomaar geen ISRA punt verplaatsen. Dat mag die niet doen. Heeft die meestal ook helemaal geen tijd voor. 

Ik lees "gaatje in de vloer". Kruipruimte? Dan moeten ze nog met z'n tweeën zijn ook. Een monteur die alleen is mag niet de kruipruimte in. Dat zijn Arbo voorschriften. 

Volgens de Arbo regels moet er iemand bij het luik staan. Dat mag de klant ook zijn. Ik had zelf ook in de kruipruimte kunnen gaan om de draad terug te trekken en door het gat kunnen duwen.

Mijn punt is dat je het zelf niet mag doen, maar voor 5 miuten werk €500,- moet neertellen. Dat vind ik schandalig en geen service voor een nieuwe klant.

Volgens de Arbo regels moet er iemand bij het luik staan. Dat mag de klant ook zijn.

Nee dat mag niet. Het moeten 2 monteurs zijn.

De monteur zal in eerste instantie de verbinding werkende maken, dat kan inderdaad zijn het vervangen van het ISRA punt naar de moderne versie. Elk andere ‘klus’ of aanvullende werkzaamheden zal inderdaad in rekening worden gebracht, maar om meteen naar het ‘oplichting’ woord te gebruiken, gaat mij te ver. 

Doet Delta alles voor niets?

Na ontvangst van de modem en kabels zie ik dat dit niet geschikt is voor mijn oude PTT aansluiting van 50 jaar oud. 
Omdat de oude aansluiting midden in de kamer zit, gevraagd of deze in de buurt van de TV kan worden geinstaleerd. 

...

Hallo @Klaasdej 

Is dat het officiële ISRA punt of komt de kabel van dat punt gewoon ergens in de meterkast uit op het echte ISRA punt?

...

Binnen de bedenktijd van 14 dagen nadat je aansluiting werkt mag je nog opzeggen, dus als je daar nog binnen zit kan je er nog vanaf. Je betaalt dan alleen de paar dagen dat je gebruik hebt gemaakt van de aansluiting.

Zie het stukje onder de Veelgestelde vragen over 14 dagen bedenktijd op deze pagina: https://www.kpn.com/service/ugs/bestelling-annuleren-wijzigen

De monteur zal in eerste instantie de verbinding werkende maken, dat kan inderdaad zijn het vervangen van het ISRA punt naar de moderne versie. Elk andere ‘klus’ of aanvullende werkzaamheden zal inderdaad in rekening worden gebracht, maar om meteen naar het ‘oplichting’ woord te gebruiken, gaat mij te ver. 

Doet Delta alles voor niets?

Als ik bij een klant kom en ik krijg een vraag om zoiets eenvoudigs te doen, dan komt het niet in mij op om tegen de klant te zeggen dat het niet kostenloos kan. 
Een tevreden klant is de beste reclame voor het bedrijf waar je voor werkt.

We hebben het hier niet over een dag werk. ​​​​​​

...

Hallo @Klaasdej 

Is dat het officiële ISRA punt of komt de kabel van dat punt gewoon ergens in de meterkast uit op het echte ISRA punt?

...

Binnen de bedenktijd van 14 dagen nadat je aansluiting werkt mag je nog opzeggen, dus als je daar nog binnen zit kan je er nog vanaf. Je betaalt dan alleen de paar dagen dat je gebruik hebt gemaakt van de aansluiting.

Zie het stukje onder de Veelgestelde vragen over 14 dagen bedenktijd op deze pagina: https://www.kpn.com/service/ugs/bestelling-annuleren-wijzigen

Het betreft echt het ISRA punt. Goed punt over de 14 dagen bedenktijd.

Als ik bij een klant kom en ik krijg een vraag om zoiets eenvoudigs te doen, dan komt het niet in mij op om tegen de klant te zeggen dat het niet kostenloos kan. 

Als je eigen baas ben: fair enough, echter bij de providers ligt dat wel anders… 

Als je eigen baas ben: fair enough, echter bij de providers ligt dat wel anders… 

Waarom is dit anders? Hij vertegenwoordigt ook een bedrijf net als ik bij de klant. De extra kosten voor de provider zouden 0,0 zijn geweest en een positieve review.  Als het signaal slecht was geweest had de monteur zo maar een uur langer bezig kunnen zijn op mijn adres.

Nu adviseer ik iedereen die het horen wil dat KPN maar beter overgeslagen kan worden als je service wilt. 
Bij een positieve ervaring had het zomaar 10 klanten extra op kunnen leveren.

Voor het verplaatsen van een ISRA punt moet je bij elke provider betalen. Dat gaat dan ook via mijnaansluiting.nl.

@Klaasdej 

”Nu adviseer ik iedereen die het horen wil dat KPN maar beter overgeslagen kan worden als je service wilt.”

Dit kan ik niet beamen, bij 3 verschillende familieleden heb ik KPN geadviseerd en heb ik de aansluitingen begeleid.

Ook bij die aansluitingen moest wat kunst en vliegwerk door de KPN monteur worden uitgehaald om de aansluiting te realiseren maar geen enkel probleem, alleen een kleine bijdrage voor die werkzaamheden die buiten de standaard vielen.

Dus toch uitstekende service….😉

Dan had het ook nog wel veel meer gekost dan 500 euro 😄

...

Hallo @Klaasdej 

...

Dit is inderdaad het beste wat ik kan doen. Internet en TV+4 mobiele abonementen opzeggen. €1.800,- per jaar aan omzet wat ze nu mis gaan lopen. 
Heb van Delta een aanbieding voor een hogere snelheid voor minder geld.En een aansluiting in de meterkast uit het zicht. Even een kabeltje trekken van de modem naar de router in de woonkamer en de zaak is voor elkaar.

Ik snap niet dat het isra punt bij een alleenstaande jonge vrouw in de straat wel werd verplaatst, en bij ons niet. Het kan dus wel als de wil er is.

​​​​

Ik snap niet dat het isra punt bij een alleenstaande jonge vrouw in de straat wel werd verplaatst, en bij ons niet. Het kan dus wel als de wil er is.

Misschien had zij het van tevoren aangegeven. Of het was bij haar makkelijker. Misschien had de monteur wat meer tijd.

Dat een ander het wel gratis voor elkaar krijgt geeft jou niet het recht om het ook gratis voor elkaar te krijgen. Dat is niet eerlijk. Maar de wereld is niet eerlijk.

“Het gras is altijd groener bij de buren”, zo luidde het spreekwoord, toch? 

Iedere situatie is anders en is dus niet te vergelijken...

Ik vind het jammer om te lezen dat je spijt hebt van jouw overstap, @Klaasdej. En dit alleen omdat de monteur zich aan de afspraken hield.

In de regel is het zo dat het verplaatsen van de hoofdaansluiting via mijnaansluiting.nl gaat. Dit geldt voor álle nutsvoorzieningen, dus ook voor jouw internetaansluiting.

Dit komt omdat onze monteurs officieel geen gaten in muren mogen boren. Maar monteurs zijn mensen. En mensen willen nog wel eens een uitzondering maken. Dit is alleen geen garantie. Je kunt het natuurlijk altijd aan de monteur vragen, want de monteur bepaalt. Maar als de monteur dit niet wil doen, dan zal jij dat ook moeten accepteren. En dus zal dan de aanvraag via mijnaansluiting.nl gedaan moeten worden.

Voor meer informatie over wat onze monteurs (mogen) doen, zie: 

Kan ik nog 1 ding aan toevoegen: Een verplaatsing van een ISRA punt via www.mijnaansluiting.nl kost 299 euro incl BTW.

Waar deze monteur 500 euro vandaan haalt is mij een raadsel.

En het kost 299 euro omdat gebleken is dat dit een redelijk gemiddelde is. Het is ondoenlijk om voor elke klant met een dergelijke aanvraag een aparte gespecificeerde offerte te maken. Dus is er een standaard bedrag bepaald. Dat is juist niet klant-onvriendelijk (alhoewel het in dit geval als teveel geld voelt) want daardoor kan de klant binnen enkele dagen een offerte ontvangen, accorderen en laten uitvoeren. En hoeft dus niet weken te wachten omdat er te weinig capaciteit is om offertes te maken.

Dat verplaatsen wordt overigens niet gedaan door KPN monteurs maar door Volker Wessels Telecom, de aannemer van KPN.

@Denise van KPN Ik heb een klacht ingediend over het geleverde werk.

Ik ben benieuwd of dit opgelost gaat worden. Als een bedrijf zich achter de algemene voorwaarden verschuilt is dat geen goed teken.

Kan ik nog 1 ding aan toevoegen: Een verplaatsing van een ISRA punt via www.mijnaansluiting.nl kost 299 euro incl BTW.

De kosten voor het verplaatsen kost minimaal 299,- € plus de kosten per meter voor de verplaatsing

De kosten voor het verplaatsen kost minimaal 299,- € plus de kosten per meter voor de verplaatsing

Niet waar. 

De discussie wordt uit zijn verband getrokken en de nadruk wordt mijn inziens op de verkeerde punten gelegd.

• Moet een klant vooraf niet helder worden uitgelegd in de bevestiging wat hij/zij  kan/mag verwachten als de monteur langs komt?
  • Mag je van een monteur verwachten dat hij/zij om kan gaan met klanten die al dan niet terecht mopperen?
  • Is verwijzen naar de algemene voorwaarden niet escalerend ipv de-escalerend?
  • Mag je van een monteur verwachten dat hij/zij met zinvolle adviezen komt waardoor de klant tevreden is als de monteur vertrekt?
  • Had de monteur niet toe moeten lichten waarom de aansluiting scheef gemonteerd zit? Door er een rubber plaatje achter te monteren was het netjes af te werken. Weet niet zeker of ik dit zelf mag doen omdat het het isra punt is.
  • De stekkers in de behuizing bewegen. Is dit geen kans op vermoeiing van de kabel met risico op kabelbreuk? 

Het signaal is stabiel en de snelheid wordt ook gehaald die verwacht mag worden. Dat is dan wel een positief punt om te noemen.

Moet een klant vooraf niet helder worden uitgelegd in de bevestiging wat hij/zij  kan/mag verwachten als de monteur langs komt?

De monteur komt gewoon internet installeren. Meer niet. Daar hoeft volgens mij verder niets over uitgelegd te worden. Als KPN een lijst gaat maken van alles wat een monteur niet doet krijgen we een hele lange lijst denk ik.

• Mag je van een monteur verwachten dat hij/zij om kan gaan met klanten die al dan niet terecht mopperen?

Met alle respect... een monteur is geen sociaal werker. 

Met alle respect... een monteur is geen sociaal werker. 

Hallo @Marlon92 , maar als die monteur fatsoenlijk opgevoed is, weet hij/zij wel respectvol met klanten om te gaan, want de monteur is immers het visitekaartje van KPN.

Reageer