Skip to main content

Wat een slecht bedrijf. Spijt dat ik ben overgestapt.

Na ontvangst van de modem en kabels zie ik dat dit niet geschikt is voor mijn oude PTT aansluiting van 50 jaar oud. 
De monteur kwam langs om dit aan te passen. 
Omdat de oude aansluiting midden in de kamer zit, gevraagd of deze in de buurt van de TV kan worden geinstaleerd. 

Reactie: kan wel, kost €500,-. WTF. 1 gaatje in de vloer boren en de kabel verleggen.
Volgens de voorschriften mag je zelf niet aan het Isra punt sleutelen. Dus heeft KPN je in de tang.

Is oplichting hier niet op zijn plaats?

Als het contract afgelopen is, snel weer naar Delta.  

Moet een klant vooraf niet helder worden uitgelegd in de bevestiging wat hij/zij  kan/mag verwachten als de monteur langs komt?

De monteur komt gewoon internet installeren. Meer niet. Daar hoeft volgens mij verder niets over uitgelegd te worden. Als KPN een lijst gaat maken van alles wat een monteur niet doet krijgen we een hele lange lijst denk ik.

• Mag je van een monteur verwachten dat hij/zij om kan gaan met klanten die al dan niet terecht mopperen?

Met alle respect... een monteur is geen sociaal werker. 

Krijg je dan geen verkeerde verwachtingen? Wat valt onder gewoon installeren? Nu weet ik dat het alleen het isra punt aanpassen is en de modem er inpluggen. Als ik in mijn auto een radio laat installeren wordt ook niet de radio op de stoel gelegd met draden die naar het dashbord lopen. Ik stel het nu even extreem om duidelijk te maken dat de klantverwachting anders kan zijn dan wat de leverancier onder installatie verstaat. In mijn voorbeeld van de auto werkt de muziek, maar ben ik toch ontevreden als klant.
De lijst hoeft niet lang te zijn.
 - De monteur komt bij u langs en sluit de modem aan op het bestaande isra punt. Verplaatsen is niet inbegrepen.Indien noodzakelijk wordt het isra punt vakkundig vervangen op de huidige positie.    - Het modem wordt binnen 1 meter vanaf het isra punt geplaatst.
- 1 computer en 1 Televisie worden kostenloos aangesloten met maximaal ... meter kabel.
 ​​​​​​​

Ik wordt nog door KPN terug gebeld over mijn ervaring en klacht. Als de zaken naar tevredenheid worden opgelost meldt ik dit hier uiteraard ook. Volgens mij hoeft het allemaal niet zo moeilijk te zijn. 

Als ik in mijn auto een radio laat installeren wordt ook niet de radio op de stoel gelegd met draden die naar het dashbord lopen. 

Nee. Dan word de autoradio gewoon op de plek geïnstalleerd waar de fabrikant van de auto bij het bouwen van de auto een plekje voor vrijgehouden heeft.

Precies zoals de KPN monteur ook doet. Die plaatst het modem bij het ISRA punt wat bij het bouwen van de woning ergens in huis een bepaalde plek gekregen heeft.

Daar worden van tevoren verder geen vragen over gesteld of extra uitleg over gegeven. Dat doet de autogarage ook niet.

Als je de autoradio ergens anders in je auto wilt hebben. Bijvoorbeeld op de achterbank ofzo, dan zal je daar extra voor moeten betalen. Als het überhaupt al mogelijk is.

Als ik in mijn auto een radio laat installeren wordt ook niet de radio op de stoel gelegd met draden die naar het dashbord lopen. 

Nee. Dan word de autoradio gewoon op de plek geïnstalleerd waar de fabrikant van de auto bij het bouwen van de auto een plekje voor vrijgehouden heeft.

Precies zoals de KPN monteur ook doet. Die plaatst het modem bij het ISRA punt wat bij het bouwen van de woning ergens in huis een bepaalde plek gekregen heeft.

Daar worden van tevoren verder geen vragen over gesteld of extra uitleg over gegeven. Dat doet de autogarage ook niet.

Als je de autoradio ergens anders in je auto wilt hebben. Bijvoorbeeld op de achterbank ofzo, dan zal je daar extra voor moeten betalen. Als het überhaupt al mogelijk is.

Je bevestigt precies mijn punt. Als ik een offerte krijg van een glaszetter, dan krijg ik de specificaties en de prijs en levertijd. In de offerte staat niet dat de ruit vrij is van krassen. Kan de leverancier dan zeggen dat hij volgens offerte geleverd heeft als de ruit vol krassen zit? Het is allemaal niet zo zwart-wit. 
Het gaat er om wat je redelijkerwijs mag verwachten als consument.  Dat het isra punt niet verplaatst werd kun je nog van zeggen dat dit niet verwacht mocht worden door mij als klant. Niet klantvriendelijk in mijn beleving, maar goed het zij zo.

De monteur had wel de aansluiting netter mogen monteren. Op de foto die ik eerder geplaatst heb is te zien hoe het gemonteerd is. Dat verdiend geen schoonheidsprijs op zijn zachtsgezegd. 

Daarnaast zijn er simpele andere oplossingen die hij had kunnen voorstellen die geen kosten met zich meebrengen voor kpn waar ik mee tevreden zou zijn.

Ik word nog door KPN gebeld en verwacht/hoop dat er een goede oplossing komt. Dat laat ik hier dan uiteraard ook weten. 

Daarnaast zijn er simpele andere oplossingen die hij had kunnen voorstellen die geen kosten met zich meebrengen voor kpn waar ik mee tevreden zou zijn.

De monteur komt om internet werkend op te leveren. En daarmee klaar. Die wil zo snel mogelijk weer door naar de volgende klant. 

Hier op het forum staan heel veel topics van mensen waar de monteur niet eens op is komen dagen. Dat komt dus doordat de monteur bij de vorige klant te lang bezig geweest is.

Op de foto zie ik niks bijzonders. Het sluit misschien niet helemaal strak tegen de muur. Maar daar kan de monteur waarschijnlijk niks aan doen. Die draait gewoon de schroefjes aan. En meer kan die er niet aan doen. Het doosje wat in de muur zit, dat zit misschien niet helemaal recht.

De monteur komt om internet werkend op te leveren. En daarmee klaar. Die wil zo snel mogelijk weer door naar de volgende klant. 

Hier op het forum staan heel veel topics van mensen waar de monteur niet eens op is komen dagen. Dat komt dus doordat de monteur bij de vorige klant te lang bezig geweest is.

Op de foto zie ik niks bijzonders. Het sluit misschien niet helemaal strak tegen de muur. Maar daar kan de monteur waarschijnlijk niks aan doen. Die draait gewoon de schroefjes aan. En meer kan die er niet aan doen. Het doosje wat in de muur zit, dat zit misschien niet helemaal recht.

Misschien Heeft u hier de kern van de zaak wel te pakken en wordt er te weinig tijd ingepland voor de monteur. Ik zou wel eens willen weten van een monteur hoe dat zit. Toen ik het installatiepaket binnen kreeg en een monteur aanvroeg kon ik elke dag van de week kiezen. Als mijn aansluiting reeds geschikt was had ik geen monteur nodig gehad en zou de monteur dus tijd over hebben gehad of ik ben er tussen gepropt waar eigenlijk geen tijd voor was. Als het laatste het geval is, dan had de monteur dat ook kunnen zeggen. Dan had ik er ook nog begrip gehad.
Een monteur die niet op komt dagen omdat de vorige klussen uitliepen is ook heel kwalijk van de planning. Het komt blijkbaar dus vaak voor en is geen incident meer te noemen. Bij een incident zeg je als bedrijf, helaas, excuses en volgende keer beter. Bij iets wat structureel optreed moet er beleid aangepast worden. Dat kun je bijvoorbeeld regelen door een monteur tot een bepaalde tijd in te plannen. Is ie vroeg klaar dan kan er een klus op de zaak gedaan worden. Is ie laat klaar dan zijn alle klanten die dag netjes geholpen.

Als het technisch niet mogelijk was, zou ik als monteur de klant hebben laten zien waarom het niet anders kan. Zelf denk ik dat het wel mogelijk is om het vlak te monteren. Een plaatje van flexibel materiaal erachter en iets langere schroeven bijvoorbeeld. En dan komt de tijd weer om de hoek kijken die er misschien wel of niet was. Onze woning is niet de enige uit deze bouwperiode en deze situatie komt vast vaker voor. Daar kan een bedrijf als KPN echt wel iets voor bedenken. De oude aansluiting sloot overigens wel strak aan de muur aan.

Ik denk overigens dat een betrouwbare leverancier belangrijker is voor de meeste klanten dan de laagste prijs proberen te realiseren ten koste van de medewerkers en kwaliteit. Dat was voor mij ook de reden om van kabel over te stappen naar KPN. 

En KPN bied over een tijdje de mogelijkheid om over te stappen op glasvezel. Dan zal de koperleiding wel uitgefaseerd worden wegens te hoge kosten van het onderhoud. 

Een monteur die niet op komt dagen omdat de vorige klussen uitliepen is ook heel kwalijk van de planning. Het komt blijkbaar dus vaak voor en is geen incident meer te noemen. Bij een incident zeg je als bedrijf, helaas, excuses en volgende keer beter. Bij iets wat structureel optreed moet er beleid aangepast worden.

De signalen die je hoort op dit forum en op internet zijn wellicht 5% van alle afspraken. Je hoort tenslotte 99% van de gevallen alleen iets als het niet goed gaat. Je kan het dus best incidenten noemen. Het blijft mensenwerk.

Een monteur die niet op komt dagen omdat de vorige klussen uitliepen is ook heel kwalijk van de planning. Het komt blijkbaar dus vaak voor en is geen incident meer te noemen. Bij een incident zeg je als bedrijf, helaas, excuses en volgende keer beter. Bij iets wat structureel optreed moet er beleid aangepast worden.

De signalen die je hoort op dit forum en op internet zijn wellicht 5% van alle afspraken. Je hoort tenslotte 99% van de gevallen alleen iets als het niet goed gaat. Je kan het dus best incidenten noemen. Het blijft mensenwerk.

Hier noemt u een goed punt. Overigens ben ik zeer te vreden over de 4 mobiele abonementen die we afnemen  bij KPN en is de verbinding thuis ook goed die door de monteur is aangepast. 

Wat ik miste was een praktische oplossing voor de plaatsing van het modem. Hierdoor ben ik extra kritisch geworden over de andere punten waar ik over heb geschreven. Een aantal forumleden vonden dat ik te kritisch was en meer rekening had moeten houden met de monteur die niet alles terplekke kan oplossen. Daar had ik inderdaad meer rekening mee kunnen houden. 

Bedankt voor de toevoeging, @Ward_!

@Klaasdej Ik snap dat je ontevreden bent over de situatie. Ik kan je wel wijzen op de informatie op onze website met betrekking tot de installatiemonteur, zoals @Marlon92 ook al even benoemde. Maar ik schat zo in dat dit niet is wat jij nodig hebt. Ik begrijp ook dat je een klacht hebt aangemaakt en dat je nu wacht op telefonisch contact. Wil je ons op de hoogte houden met de uitkomst?

​​​

Bedankt voor de toevoeging, @Ward_!

@Klaasdej Ik snap dat je ontevreden bent over de situatie. Ik kan je wel wijzen op de informatie op onze website met betrekking tot de installatiemonteur, zoals @Marlon92 ook al even benoemde. Maar ik schat zo in dat dit niet is wat jij nodig hebt. Ik begrijp ook dat je een klacht hebt aangemaakt en dat je nu wacht op telefonisch contact. Wil je ons op de hoogte houden met de uitkomst?

Dit is precies waarom ik zo gefrustreerd dit onderwerp heb aangemaakt. Verwijzen naar de algemene voorwaarden werkt niet om de klantbeleving te verbeteren. 🙂 Zeker als je hoort dat bij iemand die je kent niet zo strak naar de voorwaarden is verwezen.  Niet negatief bedoeld, maar meer als tip.

Als de monteur bijvoorbeel had gezegd dat de werkzaamheden bij andere klanten waren uitgelopen en dat hij de overige klanten ook nog wil helpen die die dag een afspraak hadden, dan had ik de service al heel anders beleefd. Dan had het zelfs niet uitgemaakt of het daadwerkelijk zo is of niet.

De koperaansluiting zal wel niet lang meer beschikbaar zijn nu kpn in tempo glasvezel aanlegt. Tot die tijd maar accepteren dat de aansluiting er niet zo geweldig uitziet zoals ik had verwacht/gehoopt en dan overstappen naar glasvezel van KPN. 

Om positief af te sluiten is de verbinding perfect, net als het beeld van de tv en de kwalitiet van de 4 mobiele abonnementen. 

Reageer