Skip to main content

Goedemiddag,

 

ik heb een robot stofzuiger, die uitsluitend werkt op 2.4 ghz. Ik heb een experiabox V9 met experia WiFi versterkers ertussen. Het lukt mij niet om 2.4 ghz te scheiden van 5 ghz van de experia WiFi. Wat kan ik doen om dit op te lossen? Ik heb al ingelogd op experia WiFi, maar kan daar de kanalen niet splitsen, of een andere naam geven. Wat kan ik wel doen?

Hallo @Laura en Glenn , je zou de Experia wifi versterker even uit kunnen zetten en de V9 herstarten, dan doet de wifi op de modem weer even mee.

Maak dan contact met de stofzuiger met de modem, als dat gelukt is zet je de Experia wifi weer aan en moet het contact met de stofzuiger behouden blijven.

Succes.

 


Dankjewel Jan. Ik heb zojuist, net voor jouw reactie weer wat dingetjes uitgeprobeerd. Zojuist guest WiFi ingeschakeld, andere naam en password gegeven en vervolgens mn stofzuiger daaraan verbonden. Dit werkte tot mijn verbazing wel, blijkbaar zit de guest WiFi wel op 2,4, of was de trigger van een “nieuw” netwerk voldoende. Allicht was jouw suggestie de snellere variant geweest 😉, maar het is opgelost. 


Hallo @Laura en Glenn , bedankt voor de terugkoppeling. Goed om ter lezen dat het nu werkt. Er zijn inderdaad meer wegen die naar Rome leiden.:relaxed:


Hallo,

Ik heb sinds kort een bose soundbar 500 aangeschaft, sinds het begin problemen gehad met het wegvallen van het geluid zowel radio als tv. Heb contact gehad met bose en zij boden aan de soundbar te onderzoeken. Is inmiddels gebeurt maar zij konden niets vinden, heb de HDMI kabel ( op verzoek van bose) vervangen door de optische aansluiting ne het leek te werken echter na een aantal uren weer geen geluid. Na contact te hebben opgenomen met bose kan het zijn dat het wifi signaal niet voldoende is en zij raden aan om het netwerk te splitsen en ipv 2.4 de instelling te veranderen naar 5G.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan ik dit zomaar veranderen in de instellingen van de experiabox V10. Of is er een andere oplossing?


Hallo @Jos en Ria , wees blij dat je een V10 hebt, daar kun je de 2.4- en de 5.0-band nog aparte namen geven zodat apparaten die je draadloos aan wilt sluiten makkelijk de juiste wifinaam kunnen vinden.

Succes.

 


Ik ben een leek in deze. Hoe moet ik dit aanpakken zonder dat ik het hele systeem overhoop haal en dadelijk helemaal niets meer heb wat werkt.

Graag hoor ik van je.


Ik ben een leek in deze. Hoe moet ik dit aanpakken zonder dat ik het hele systeem overhoop haal en dadelijk helemaal niets meer heb wat werkt.

Graag hoor ik van je.

Eerst een andere vraag: heeft u versterkers van KPN? Deze bijvoorbeeld:

Of deze?

 


Hallo, ja de eerste afbeelding 


Hallo, ja de eerste afbeelding 

Dan is het splitsen van de 2,4 en 5 GHz onmogelijk. Het WiFi van uw Experiabox zal uit staan:

En WiFi word volledig verzorgt door de versterkers. Op de versterkers is het onmogelijk om het WiFi te splitsen. 


Dankje voor je moeite om hierop te reageren

 


Wij hebben een Intex jacuzzi aangeschaft die men via een app kan bedienen. Echter WiFi 2.4 G. 
we hebben een Experiabox V10 met twee wifiversterkers. Ik lees op het forum splitsen. Heeft iemand makkelijke tekst en uitleg om dit te proberen? Zodat we de extra s van de jacuzzi via de app kunnen regelen.

 

 


Het splitsen van 2.4 en 5GHz wifi is door KPN onmogelijk gemaakt :confounded: en het is maar de vraag of die functionaliteit ooit weer beschikbaar zal komen op wifi apparatuur van KPN.

Overigens zou voor het aansluiten van apparatuur op 2.4GHz in principe geen enkel probleem mogen zijn maar in de praktijk lijkt dat regelmatig anders te zijn.