Skip to main content

Beste mensen.

Vandaag het pakket ontvangen inclusief superwifi. 

Nou wil ik morgen graag al wat voorbereiden door alvast een internetkabel naar boven te trekken.

Helaas is dit nogal lastig te doen bij ons, en eigenlijk heb ik 2 punten nodig boven.

Is het mogelijk om vanuit de experia box 1 internetkabel naar boven te trekken en deze dan te splitsen met een splitter naar 2 kabels?

We hebben namelijk 2 tv's op de bovenverdieping. 

Levert een spliter ernstig signaalverlies op? Het gaat eigenlijk alleen om het televisie kijken, met internetten doen we niks geks, gewoon normaal gebruik. 

 

Alvast bedankt. 

 

Mvg 

Ja dat kan. Met een switch. Deze kunt u hier bestellen: https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Misschien een goed idee om hier ook 1 van de 2 SuperWifi's op aan te sluiten.


Bedankt.

Dus als ik het goed begrijp:

Ik trek 1 kabel vanaf de experiabox beneden, naar de eerste verdieping toe.

Deze sluit ik aan op de switch, en vanuit de switch kan ik de 2e kabel trekken naar de 2e slaapkamer zodat er op elke kamer tv gekeken kan worden via de zwarte arris kastjes.

Tegelijkertijd  kan ik een superwifi punt aansluiten op deze switch voor beter ontvangst dan draadloos. 

Zijn er nog meer soorten switches? Of heeft deze bepaalde specificaties die benodigd zijn?

 

Bedankt 

 

Mvg


Juist, u heeft het begrepen :thumbsup:

Dergelijke switchen zijn in allerlei verschillende soorten en maten. Deze heeft 5 poorten. Maar er zijn er ook met 8 poorten, 16 poorten of nog veel meer. Heel internet hangt aan elkaar met die dingen :smile:

Voor tv kijken met de switch IGMP snooping ondersteunen. Dat doen ze niet allemaal. Deze Netgear op de site van KPN doet dat wel.

Deze: https://www.megekko.nl/product/2145/948475/Netwerk-switch/TP-LINK-Switch-Gigabit-TL-SG105E doet dat ook en is iets goedkoper. Maar ... op deze site heb je wel verzendkosten, bij KPN volgens mij niet :grin:

Hier hebt je zn zusje met 8 poorten: https://www.megekko.nl/product/2145/621425/Netwerk-switch/TP-LINK-TL-SG108E

Kleine voetnoot: de Netgear kun je aan de muur hangen met de poorten naar beneden. Zodat de kabels recht naar beneden hangen. De TP-link niet, die kan alleen op zn kant hangen, met de poorten naar rechts, om met de poorten omhoog. Wat totaal onlogisch is...


Top!

Bedankt.

Wat ik me nog afvroeg, zit er een limiet aan de lengte van de internet kabels?

Vanuit de experiabox naar de switch zou ongeveer 6 meter zijn, vanuit de switch naar de 1e tv ongeveer 3 meter, en vanuit de switch naar de 2e tv 10 meter ongeveer.

 

Bedankt


Daar zit zeker een limit aan, ze mogen niet langer zijn dan 100 meter. Dus dat is geen probleem :smile:


Hallo @Renzz , een netwerkkabel mag tussen een punt A en een punt B maximaal 100 meter lang zijn.

Gebruik een netwerkkabel, kwaliteit minimaal CAT5e, beter nog CAT6.

 


Top

 

Bedankt voor de reacties. 

Morgen eens even stuntelen. 

 

Met vriendelijke groet 


Goedemorgen. 

 

Nou kwam een vriend van mij aanzetten met een TP-Link TL-SG105 voor een sixpackje bier.

Voldoet deze aan de eisen?

Volgens mij beschikt deze wel over IGMP snooping, de rest van de specificaties zeggen me eerlijk gezegd vrij weinig.

 

Mvg


Ja... ik wist niet dat die IGMP snooping ondersteunde, maar inderdaad, dat lijkt die te doen als ik hem ff googled. Dus maar proberen zou ik zeggen.


Hi @Renzz, welkom op ons forum.

Ik zie dat Nick en Jan jouw vraag hebben beantwoord. :relaxed: Laat je weten of het gelukt is om alles te installeren? Als we nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we het graag!


Ja... ik wist niet dat die IGMP snooping ondersteunde, maar inderdaad, dat lijkt die te doen als ik hem ff googled. Dus maar proberen zou ik zeggen.

Ik ook niet, volgens de TP link website blijkbaar wel :)

“Ondersteunt 802.1p/DSCP QoS en IGMP Snooping”


Reageer